Vitézy legújabb posztjában kitért arra is, a Partizán főpolgármesteri vitáján ő már rávilágított volna, hogy ez mekkora problémát fog okozni a jövőben, de akkor Karácsony következetesen „elhallgatta, letagadta” ezt, pedig már jó tíz nappal azelőtt tudnia kellett róla.
Hiszen az, hogy az agglomerációból fél áron ingáznak az utasok, az jelentős bevételkiesést generál, amit valakinek meg kell fizetni. Vitézy már januárban – amikor Karácsony és Lázár János megkötötték az agglomerációs szerződést – felszólalt ez ellen, de senki nem vette komolyan, mert mindenki csak azt látta, hogy olcsóbb lesz a közlekedés.
Karácsony ezt úgy próbálja megoldani, hogy a kieső pénzt a 2025-ös márciusi költségvetésből különítené el a BKK-nak – kamatokkal együtt –, ami azt jelentené, hogy a következő évet 50 milliárdos mínusszal indítja a főváros. Ráadásul az árcsökkenéssel nem járt együtt utasszám-növekedés, így könnyen kiszámítható, hogy „bevételkiesés származik”. Ha pedig az állam nemhogy nem segít, de fenntartja az eddigi „brutális adóelvonásokat”, akkor ez nem fog működni hosszú távon – véli a szakember.