A Nemzeti Választási Iroda névre szóló küldeményében arról értesíti a választópolgárokat, hogy szerepelnek a névjegyzékben. Az értesítők nyomtatása a január 26-ai névjegyzéki állapotnak megfelelően másnap kezdődött meg, azok kiküldésével az iroda a Magyar Postát bízta meg.
A 7,8 millió választópolgárnak legkésőbb február 11-éig postázzák az értesítőt a lakcímükre arról, hogy szerepelnek a névjegyzékben. Ha valaki ezt nem kapja meg, akkor a jegyzőnél (a helyi választási iroda vezetőjénél) jelezheti, aki ekkor új értesítőt állít ki.
Az értesítő a választópolgár személyes adatai közül csak a nevet, születési nevet, születési időt és a lakcímét tartalmazza.
Tartalmazza továbbá az értesítő a szavazás helyét, idejét, és azt, hogy a választópolgár melyik választókerületben, településen gyakorolhatja választójogát. Jelölik azt is, hogy a szavazókör akadálymentesített-e.