Korábban beszámoltunk róla, miként szerzi meg és viszi ki az országból a Bajnai Gordon és volt titkosszolgálati minisztere, Ficsor Ádám érdekeltségébe tartozó DatAdat cégcsoport a magyar választók adatait, hogy azokat felhasználva igyekezzenek befolyásolni a választások végeredményét, miként tették azt az ellenzéki előválasztás esetében is. Az Index továbbá bemutatta azt az amerikai baloldalhoz köthető kapcsolati hálót is, amelynek segítségével Bajnai és kollégái tevékenységüket végzik. A volt miniszterelnök és Ficsor Ádám datadatos cégcsoportja ugyanis ezer szállal kötődik a Demokrata Párthoz, mint a Datad.at tájékoztatási igazgatója, Patrick Frank fogalmazott: annak is a szélsőbaloldali szárnyához.
„Minél többet tanulni az emberről, hogy át tudd fordítani.”
A cégcsoport tevékenységének lényege, hogy „profilozzák” a választókat feltehetőleg azok tudta és explicit beleegyezése nélkül. A volt titokminiszter, Ficsor Ádám erről egy lapunk birtokába került beszélgetésen a következőket mondta: „És amit csinálunk, hogy egyfajta CRM-et építünk erre, ahol mi látjuk, kit mi érdekel, mik a témák ott.”
Ez az úgynevezett CRM egy olyan ügyfélkapcsolat-kezelési rendszer, amelybe – Patrick Frank, a Datad.at tájékoztatási igazgatója elmondása szerint – ha berakják az embereket, kategorizálni tudják őket, és belehelyezni különböző profilú csoportokba, amelyek segítségével aztán különböző targetáló és hirdető eszközökkel megszólítják őket.
Ahogy Patrick Frank egy beszélgetésben fogalmazott: „Minél többet kell tanulni az emberről, hogy aztán át tudd fordítani.”