Budapesti buszokat vezetnek majd a baloldali közlekedéshez szokott indonéz buszsofőrök – már toborozzák őket

Miközben a baloldal vendégmunkásokkal ijesztget, a budapesti buszok egyharmadát járató ArrivaBus Kft. indonéz és Fülöp-szigeteki buszsofőröket toboroz. Hogy fognak ők kommunikálni az utasokkal, ha helyzet van? Indonéziában ráadásul baloldali közlekedés van... Karácsony Gergely megint mást mond, mint amit csinál, és megint másra mutogat: szerinte nem helyes külföldieket alkalmazni, és nem is ők csinálják – csak éppen a BKV legnagyobb szolgáltatója... - írta meg a Metropol.

A napokban robbantotta ki a baloldali Népszava a botrányt, hogy miközben a baloldal és Karácsony Gergely a vendégmunkások rémével fenyeget, a BKV legnagyobb szolgáltatója, az ArrivaBus Kft. már képezi a fővárosba az indonéziai és Fülöp-szigeteki buszsofőröket.

Novembertől indonéz és Fülöp-szigeteki buszsofőrök is munkába állhatnak az ArrivaBus Kft. által üzemeltetett járatokon Budapesten. A külföldi járművezetőket nem a magyar busztársaság alkalmazná, hanem az a munkaerő-kölcsönző cég, amely csoportosan toboroz és vesz fel buszsofőröket magyarországi foglalkoztatáshoz. A járművezetők lakhatásáról és étkeztetéséről is a közvetítő cég gondoskodik. Már folyik a munkavállalók képzése, az Arriva angolul beszélő diszpécsereket is felvesz – hangzott el a BKV múlt heti igazgatósági ülésén

 – írja a baloldali lap.

Fotó: BKV

Sofőrhiány van

Az ArrivaBus a budapesti buszok egyharmadát, mintegy 450 buszt üzemeltet. A cég vezetője megerősítette, hogy az ázsiai sofőrök alkalmazása a fővárosi sofőrhiány enyhítésének része, és ez szerves része a cég toborzóstratégiájának. De felmerülnek kérdések arról, hogy a sofőrök itt szereznek-e jogosítványt, vagy honosítják-e a meglévő járművezetői engedélyüket. Emellett fontos megoldandó kérdés, hogy az ázsiai sofőrök hogyan kommunikálnak a forgalomirányítókkal és az utasokkal, különösen az első ajtós felszállás esetén – vagy ha helyzet van. Nem veszélyes ez?

Az ArrivaBus tavaly két fővárosi tendert nyert meg, amelynek eredményeként hosszú időn át fogja ellátni a budapesti közforgalmú autóbuszvonalakat. A cég már jelenleg is alkalmaz külföldi buszvezetőket, egészen pontosan a sofőrállomány 5 százaléka most is külföldi.

Indonéziában baloldali a közlekedés és egészen más a vezetői kultúra

Az indonéz munkavállalók esetében még az is probléma lehet, hogy ők a hazájukban a baloldali menetirány szerinti közlekedésben szocializálódtak, jobboldali kormányzású gépjárművekben. Vajon ez a pár hónapos képzés elég ahhoz, hogy biztonságosan megszokják a magyar viszonyokat? Nem szeretnénk szembetalálkozni a körforgalomban egy balra forduló busszal...

Hogy mennyire nehéz átszokni az ellenkező oldali közlekedésre, mennyire nehéz ez a kiképzés, arról egy Magyarországról Londonba költöző buszsofőr a következőt írta: „ha idáig eljutottunk, jön a tesztvezetés, amin az emberek 80-90 százaléka megbukik. Én is így jártam 10+ éves gyakorlattal, pedig ebből vagy 2 már angol földön lett legurulva.”

Ráadásul, aki járt Ázsiának azon a részén, az tudhatja, hogy ott egészen más a vezetési kultúra, innen nézve ott teljes káosznak tűnik a közlekedés. A szabályokat egyáltalán nem tartják be, a forgalmi jelek és lámpák csak amolyan jelzés értékűek.

Indonéziában egyébként lakosságarányosan kétszer annyi a halálos baleset, mint Magyarországon, és hogy mennyire más a vezetési kultúra, arról például ez a blog is ír: „Röviden: a nem létező, íratlan szabályokat betartva közlekedik mindenki, aki az utakon van. ... Indonéziában ne ragaszkodjunk az otthon tanult KRESZ-hez, sőt felejtsük el gyorsan.”

Tehát teljesen más vezetési kultúrán felnőtt, jobb kormányos buszokhoz és baloldali közlekedéshez szokott, magyarul nem beszélő emberek vezetik majd a budapesti buszokat...

Karácsony Gergely megint mást mond, mint amit csinál

Miután a baloldal folyamatosan a vendégmunkásokkal riogat, Karácsony Gergely is úgy látta, hogy kénytelen kitenni egy posztot, amiben leírta, hogy nem támogatja a külföldi dolgozók beengedését. Mint írja:

A saját cégeink számára ilyen foglalkoztatást nem engedünk.

De a viselkedése a szokásos módon álságos: közzétesz egy hangzatos nyilatkozatot, de azt eközben elnézi, hogy a budapesti buszos tömegközlekedés egyharmadát adó cég viszont indonéz és Fülöp-szigeteki buszsofőröket toboroz...

A kettős játékot posztjában a főpolgármester maga is elismeri:

Ahol pedig nem a főváros a munkáltató, ott ellenőrizni fogjuk, hogy egy magáncég munkaerőkölcsönzése mennyiben felel meg a közlekedés- és utasbiztonság, valamint az utastájékoztatás, vagyis a budapestiek érdekeinek

 

– írta posztjában.

2023. november 09. 10:19
Ukrajna immár nyíltan zsarolja hazánkat létfontosságú energiabeszerzési útvonalának elvágásával, ha továbbra sem tám...
Éles diplomáciai feszültség alakult ki Franciaország és Olaszország között, miután Matteo Salvini olasz minisztereln...
Kocsis Máté szerint „a brüsszelita MANöken teljesen elvesztette a fonalat a kamuzásban. Kár folytatnod a blöffölést,...
Migránsellenes tüntetések söpörnek végig az Egyesült Királyságon: Liverpooltól Bristolon át Newcastle-ig tiltakoznak...
Egymás után érkeznek a hírességek a vörös szőnyegre Balatonfüreden. Reflektorfényben a Miss Balaton szebbnél szebb l...
family
időjárás-jelentés, 2025. augusztus 25., hétfő
MC Hawer most jól van. Unokázik, nagypapa lett, újraéli a fiatalkorát és ami a legfontosabb: egyenesbe jött az élete...
family
Sikoltoztak a nézők, Palik László ereiben pedig megfagyott a vér! Elvitték az évad eddigi legnagyobb nyereményét a L...
family