
Magyar Péter minden követ megmozgat, nehogy kiderüljön az igazság a Tisza megszorítási terveiről

Az érdekképviseleti szervezetek korábban levéllel fordultak a miniszterelnökhöz a január 1-jétől érvényes új teherforgalmi útdíjak ügyében, amelynek következtében péntek délután meghallgatta a szaktárca az érintett szervezetek képviselőit.
"A célok közösek abban a tekintetben, hogy a nemzetközi tranzitforgalom minél nagyobb mértékben a 2x2 sávos úthálózaton bonyolódjon le. Ez növeli a közlekedésbiztonságot és a lakosság számára okozott tehertételt is lényegesen mérsékli. Ugyanakkor a fuvarozói érdekképviseleti szervek megfogalmazták azokat az érveket és szempontokat, amelyek a hazai fuvarozók versenyképességének megőrzése érdekében szükségesek" - ismertették.
A tájékoztatás szerint ennek eredményeként megszületett a megállapodás, amely alapján: a felek támogatják a magyarországi tranzithálózat kijelölését annak érdekében, hogy az áthaladó forgalom döntő részben 2x2 sávos útvonalon történjen; a fuvardíjak méltányos emelése valósul meg 2026-ban (a díj két részletben emelkedik: január 1-től 4,3 százalékos mértékben, majd március 1-jétől a 2025-ös díjhoz képest összesen 35 százalékra kiegészítve); a fuvarköltségek kiszámíthatósága érdekében 2025. december 19-től elérhetővé vált az útdíjkalkulátor; a térségi teherforgalmi korlátozások negyedévente, a szakmai szervezetek bevonásával felülvizsgálják; újabb intézkedések történnek a fuvarozók munkáját befolyásoló adminisztratív terhek csökkentése (bírságriasztás, hibás regisztrációk javíthatósága) érdekében; továbbá a felek közösen kezdeményezik a minimális fuvardíjra vonatkozó szabályok egyszerűsítését.
A megállapodást aláírta az Építési és Közlekedési Minisztérium, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt., a Magyar Közút Nonprofit Zrt., a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesület, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungary, a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége, a Logisztikai Egyeztető Fórum, az Országos Kereskedelmi Szövetség, a Magyar Szállítmányozók Szövetsége és az Autós Nagykoalíció - áll a közleményben.
A nyitókép illusztráció (MTI)

Magyar Péter minden követ megmozgat, nehogy kiderüljön az igazság a Tisza megszorítási terveiről

„Ez lesz a virágzó sajtószabadság?” – Nagy Attila Tibor kendőzetlenül reagált Magyar Péter legutóbbi húzására

Újabb kiszivárgott hangfelvétel: Nagy Ervin szerint ki kell halnia az idős generációnak

Kocsis Máté: formában van a kis hazudós!

A Bors szerkesztősége és a lapot kiadó Mediaworks tiltakozik a politikai nyomásgyakorlás, az Alaptörvényben biztosított jogok durva megsértése ellen

Jön az eddigi legnagyon Háborúellenes Gyűlés - videóval

Orbán Viktor: a közvetlen háborús veszélyt sikerült elhárítani

Orbán Balázs: rendkívül veszélyes precedenst teremtett 24 tagállam, új szakaszába lépett a háború

Nacsa Lőrinc: elfogadhatatlanok a Benes-dekrétumok

Orbán Viktor: a háború új, veszélyes szakaszába léptünk

Még a balos intézet szerint is a magyarok jobban tartanak Ukrajnától, mint Oroszországtól

Juhász Péter: „Soha nem fizettem” – végül kiderült: 100 ezres „ajándékot” adott