2025. december 09. kedd, Natália
6°C Budapest

Bíztatóan alakulnak a karácsonyi fogyasztási adatok

A karácsonyi forgalom az ünnepek közeledtével jelentősen megnő
Idén a Mikulás előtti napokban nagyobb forgalmat bonyolítottak le a hazai kiskereskedők, mint tavaly ugyanebben az időszakban. A Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség ezért optimistán várja az idei Karácsony forgalmának adatait.
2025. december 09., kedd 16:43
Vágólapra másolva!

Nagyon erősen koncentrálódik a piac – mondta Neubauer Katalin, a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség főtitkára az InfoRádióban, hozzátéve: azok a kereskedők tudják a legjobb forgalmat bonyolítani, akik minél személyesebben tudják megszólítani a vásárlót, hiszen a minél közvetlenebb marketingtevékenység generálja a jó forgalmat. Ami igazán biztató, hogy a Mikulás után a Karácsony is sikeres lehet, hiszen az elmúlt két hétben beindult az ünnepi forgalom erősödése.

A Karácsony forgalma idén nagyobb lehet a kiskereskedők nagy örömére
A Karácsony forgalma idén nagyobb lehet a kiskereskedők nagy örömére 
Fotó: Balogh Zoltán/MTI

Nagyon bíznak a Karácsony erejében a kereskedők

Nagyon érdekes, hogy idén a Mikulás-szezon erősebb volt, mint a korábbi esztendőkben. Bízunk abban, hogy a karácsonyi vásárlás is fogja tudni azokat a számokat hozni, ahogy a kereskedők tervezik, és ahogy a vásárlóknak is a legjobb legyen – fogalmazott a főtitkár. Mint mondta, továbbra is élesen elkülönülnek 

  • az online rendelések,
  • a személyes vásárlások. 

Úgy véli, nagyon nehéz időszakban van a kereskedelem, főleg az élelmiszerszektorban az árréssapka nagyon megnehezíti a gazdálkodási körülményeket. A nem élelmiszerkereskedők viszont kedvező adatokról számolnak be. Náluk nagyon alacsony volt az áremelkedés, és a karácsonyi időszak nagyon jó számokat hozhat számukra. 

Senki ne hagyja az utolsó hétre az online vásárlást

Az online térben általában előre gondolkodnak a vásárlók, és a kiszállítás bizonytalansága miatt kevésbé szokták az utolsó hétre hagyni az online megrendeléseket, ezért a két utolsó hétben a fizikai boltokban sokkal erősebb a forgalom. Neubauer Katalin hozzátette, ilyenkor 

  • élményt 
  • élménykupont
  • ajándékkártyákat

vásárolnak egyre többen, hogy később vásárolják le konkrét termékre. 

Azt gondoljuk, hogy ez nagyon kedvező irány – mondta a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség főtitkára. Ráadásul az utóbbi években egyébként elmaradtak azok a karácsony utáni rohamok, amikor rengeteg ajándékot vittek vissza az elégedetlen családtagok, barátok.

Nyitókép: Illusztráció (Shutterstock)

+Ez is érdekelheti

+Címoldalról ajánljuk