
Magabiztos Fidesz előny, nyílik az olló a kormánypártok és a Tisza Párt között

Az Építési és Közlekedési Minisztérium Facebook-posztban indokolja meg, miért kulcsfontosságú a mohácsi fejlesztés, miután a mohácsi Duna-híd beruházásával kapcsolatban újabb sajtótámadás jelent meg, ezúttal a G7 felületén.
Azt írják, a kritikák számos félreértést és megalapozatlan állítást tartalmaznak. A híd nem önálló fejlesztés, hanem egy jövőbeli európai tranzitfolyosó kulcseleme, amely a szerb-magyar határ térségében zajló, határokon átnyúló útfejlesztésekhez kapcsolódik. Célja a közlekedési forgalom átrendezése, különösen a balkáni irányú teherforgalom részleges átterelése a jelenleg túlterhelt röszkei átkelőről a hercegszántói határátkelő felé, valamint
a jövőbeni M6-os gyorsforgalmi kapcsolatok megerősítése.
A híd és a hozzá kapcsolódó úthálózat kiépítése nemcsak a közlekedésszervezés szempontjából indokolt, hanem gazdasági és társadalmi hatásai is jelentősek. A projekt elősegíti a térség felzárkózását, erősíti a helyi gazdaságot, bővíti a logisztikai lehetőségeket, támogatja az idegenforgalmat és javítja az életminőséget.
A beruházás a regionális kohézió és az ország kiegyensúlyozott fejlődésének egyik kulcsa, különösen a közlekedési szempontból hátrányos helyzetű térségekben.

A költségekkel kapcsolatos kritikák sem helytállók - fogalmaznak. A híd ára egy uniós, nyílt közbeszerzési eljárásban született, három beérkezett ajánlat közül a legkedvezőbbet választva. A költségek növekedését részben a 2022–2023-as időszakra jellemző, rendkívül magas „háborús infláció” okozta, részben pedig a projekt összetett műszaki és környezetvédelmi feltételei indokolják.
A beruházás nemcsak a híd megépítését foglalja magában, hanem közel harminc kilométernyi új, 2x2 sávos út, turbókörforgalmak, kerékpárút és több közúti híd létrehozását is.
A mohácsi Duna-híd 756 méter hosszú, három nagy támaszközzel kialakított ívhíd, amely a Duna nemzetközi hajózási útvonalát és egy fokozottan védett ártéri területet hidal át. A különleges geológiai, hajózási és környezetvédelmi előírások miatt a hagyományos, olcsóbb megoldások nem voltak alkalmazhatók. A híd 31,42 méteres szélessége, a kerékpárút és a 2x2 sávos kialakítás is hozzájárul a magasabb költségekhez.
A projekt tehát nemcsak közlekedési fejlesztés, hanem stratégiai jelentőségű, hosszú távon a balkáni és nyugat-európai kapcsolatokat, valamint a Dél-Dunántúl és Dél-Alföld fejlődését előmozdító beruházás, amely szakmailag és gazdaságilag is megalapozott − írja a szaktárca.
Fotó: Az Építési és Közlekedési Minisztérium Facebook-oldala

Magabiztos Fidesz előny, nyílik az olló a kormánypártok és a Tisza Párt között

Orbán Viktor: újabb fontos pillanat az országépítésben

A harmadik világháború előszobájában vagyunk - videóval

Orbán Viktor: Ha egy országnak nagy a szíve - videóval

Magyar Péter és a Tisza Párt kettős mércéje: pride igen, Bors nem

Orbán Viktor szívmelengető gesztust tett: 80 ezer ember kereste a kisfiút, aki eltűnt a tömegben

Hidvéghi Balázs: Magyar Péter elhallgattatna mindenkit, aki beszélni mer a Tisza megszorító csomagjáról

Orbán Balázs: A következő időszakban az európai integráció történetének egyik legrizikósabb időszakára készülhetünk

Leleplezte a háborúpárti propagandát Donald Trump hírszerzési főnöke

Orbán Viktor mellett állnak az erdélyi magyarok

Tölgyessy Péter: Hatalmas csalódás vár Magyar Péter támogatóira

Aranyvasárnap is érdemes ránézni az árakra, a kormány nem hagyja magára az embereket