
Tovább dagad a Tisza adatbotránya! Magyar Péterék már előbb tudtak minderről, csak éppen hallgattak
A tárcavezető arról számolt be, hogy Európa súlyos válságokkal néz szembe napjainkban, és ezek közül is kiemelkedik az energiaellátás krízise, így azok érezhetik magukat biztonságban, akik a lehető legtöbb ponton össze tudnak kapcsolódni szomszédaikkal a szükséges energiahordozók biztosítása érdekében.
Kiemelte, hogy a felek "jól állnak" a térségben egyedi közös földgázkereskedelmi vállalat elindításával, amelyet már be is jegyeztek.
Ez energiaellátásunk biztonsága szempontjából fontos előrelépés, hiszen gyakorlatilag a szerb-magyar gázbeszerzéseket, a szerb-magyar földgázkereskedelmet össze tudjuk hangolni, és a két ország piaca már sokkal érdekesebb a nemzetközi szereplők számára is, a két ország piaca nagyobb, mint a kettő külön-külön
- jelentette ki. "Így ez nagyon fontos energiastratégiai biztonságot ad számunkra" - tette hozzá.
Szijjártó Péter arra is kitért, hogy zajlik az előkészítése a két állam közötti kőolajvezeték megépítésének, ami szavai szerint ugyancsak jelentősen erősíteni fogja az ellátásbiztonságot.
"Ezt mi, magyarok a saját bőrünkön érezhetjük, hiszen Ukrajna és Horvátország is sokszorosára növelte a tranzitdíjakat" - fogalmazott.
"Éppen ezért egy új kőolajvezeték megépítése, amelynek a kapacitása az előzetes egyeztetések szerint 5-5,5 millió tonna között lesz évente, növeli a versenyhelyzetet a térségben, ezáltal az ilyen ellenséges áremelések megakadályozásában is majd fontos szerepet játszik" - hangsúlyozta.
Illetve azt közölte, hogy zajlik a két ország villamosenergia-hálózatát összekötő vezeték kapacitásának megduplázása, és a munkálatok 2028-ra elkészülnek. "Jelenleg a határmetszési pont kijelölése zajlik. A piaci teszteket sikeresen lebonyolították a rendszerüzemeltetők, így nincs akadálya a valós építkezési munkálatok megkezdésének" - mondta.
Azért nagyon fontos a 2028-as céldátum, mert a 2030-as évek elejétől Magyarország villamosenergia-termelési kapacitása jelentős mértékben nőni fog az új paksi blokkok működésbe állításával
- tudatta.
A miniszter végezetül arról is beszámolt, hogy a stratégiai összekapcsolódások a közlekedést is érintik. Jó hírnek nevezte ezzel kapcsolatban, hogy október 24-től megindulhat a személyszállítás a Szegedet Szabadkával összekötő vasútvonalon, a magyar oldalon kettő, a szerb oldalon öt megállóval.
Az itt közlekedő személyvonatoknak körülbelül 1 óra 15 perces menetidővel kell számolni, de ez majd jelentősen csökkenhet, ha végre nem kell megállni határellenőrzésre - tájékoztatott. Majd hozzáfűzte: abban már sikerült megállapodni, hogy egy helyszínen fog zajlani a határellenőrzés, Magyarországon, ahol a két állam határőrei együtt fognak dolgozni a várakozás lerövidítése érdekében.
Tehát ez egy versenyképes, jó közlekedési lehetőség lesz a határ mentén élőknek
- jelentette ki.
Forrás: MTI

Tovább dagad a Tisza adatbotránya! Magyar Péterék már előbb tudtak minderről, csak éppen hallgattak

Orbán Viktor: Velünk az is jól jár, aki nem ránk szavazott

Tűzfalcsoport: Aktív bírók adatai is kiszivárogtak a Tisza Világ adatvédelmi incidensében

„MP f*sz”; „tényleg, mi van Ilikével?” – sajnálatos technikai probléma hátráltatta a 444 munkáját

Orbán Viktor úgy helyretette Zelenszkijt, hogy a fal adta a másikat

Zelenszkij ismét Orbán Viktort támadta

Már ellenzékben is van 200 ezer áldozata a Tiszának

Szijjártó: egy brüsszelita magyar bábkormány hozzájárulna Ukrajna gyorsított EU-tagságához

Menczer: Brüsszel megállapodott Ukrajnával, hogy 2028 végéig Ukrajna uniós tag lesz

Szentkirályi: a Tisza úgy árulja ki az adatainkat, ahogy azt az egész országgal tennék

Orbán Viktor: január 1-jétől bevezetjük a 14. havi nyugdíjat

KTK: a Tisza Pártnak kell felelnie arra, hogyan kerülhetett nyilvánosságra kétszázezer magyar érzékeny, személyes adata