
Vizsgálat indul a Strabag ellen Ausztriában, amiért beleavatkozott a magyar választásokba
A fővárosi adminisztráció elmúlt négyéves közlekedésszervezési gyakorlata – minden ésszerű szakmai tiltakozás ellenére – mára oda vezetett, hogy mind a közösségi, mind az egyéni közlekedés eljutási ideje nagymértékben megemelkedett.
Az utak áteresztő képességének tudatos csökkentése miatt folyamatosak a dugók, ellehetetlenül az áruszállítás, a munkahelyre történő utazás is indokolatlanul hosszú időt vesz igénybe. A jelenlegi helyzet már a gazdasági növekedés gátjaként működik.
Azonnali szemléletváltásra van tehát szükség, amely szerint a közlekedés irányítójának és szervezőjének nem az a fő feladata, hogy forgalmi áteresztő kapacitásokat csökkentsen, tiltásokat vezessen be, ezáltal még a légszennyeződés mértékét is növelve, hanem az, hogy a közlekedési igényekre adott megoldásokat a leggyorsabb és környezetbarát módon valósítsa meg!
Meggyőződésünk, hogy minden olyan stratégia, amely kizárólag a közösségi közlekedésre, a kerékpárosokra, vagy csak a gépjárművel közlekedőkre optimalizál az szükségszerűen egyoldalú lesz.
A Főváros feladata, hogy a közlekedők mozgását ne ellehetetlenítse, hanem támogassa, valamint, ne megmondja nekik, hogy mivel közlekedjenek, hanem a megfelelő lehetőségekkel ösztönözzön a fentartható megoldások alkalmazására.
A személy- és árufuvarozási közlekedési igény keletkezése egyébként döntő mértékben determinált. A gyermek el kell jusson az iskolába, a szülő be kell érjen a munkahelyre, a nagyszülő el kell jusson az egészségügyi ellátóhoz és a szabadidő kulturált eltöltésének is része a helyváltoztatás.

A fotó illusztráció: MTI/Mónus Márton
A BKIK és a PMKIK több mint 400 ezer vállalkozást képviselnek Budapesten és az agglomerációban. Az ő érdekükben felszólítják a Fővárost, hogy azonnali hatállyal:
Az azonnali hatályú intézkedéseken túlmenően azonban a két kamara szükségét látja annak, hogy a városi logisztika és azon belül a citylogisztika közlekedéstudomány által jól megfogalmazott, ellenőrzött és a gyakorlatban bevált eszközrendszere a Főváros közlekedésfejlesztése terén alkalmazásra kerüljön. Így például
Annak érdekében, hogy a kívánt szemléletváltás létrejöhessen, az aláírók a következő fél évben intenzív szakmai munkába kezdenek a vállalkozók bevonásával és még az önkormányzati választás előtt közzé fogják tenni azokat a szempontokat, illetve elvárásokat a Főváros közlekedésszervezését és -fejlesztését illetően, amelyek a főváros és az agglomeráció fejlődését álláspontjuk szerint a legjobban szolgálják.

Vizsgálat indul a Strabag ellen Ausztriában, amiért beleavatkozott a magyar választásokba

Orbán Viktor: Donald Tusk újabb támadást indított Magyarország ellen

Áttörte a határsorompót egy beregszászi ügyvéd, a kényszersorozás elől menekült Magyarországra – Videó

Orbán Viktor: „Nemet mondunk a tiszásokra, igent a 14. havi nyugdíjra”

Gerendai magához hívatta Magyar Pétert. Rögtön tudta, mit kell tennie a Sziget Fesztivál ügyében

Orbán Balázs a politikai etikai kódexről oktatja Magyar Péteréket

Lázár János: A Strabag húzzon el az országból!

Menczer felvételekkel bizonyítja, hogy tiszások a 13. havi nyugdíjat támadó szakértők

A Fidesz-kormány bevezeti a 14. havi nyugdíjat, a Tisza szakértői már a 13. havit is támadták

Vigyázat, letagadják! – Orbán Viktor lebuktatta Magyar Péter embereit

Elképesztően népszerű a magyarok körében a kormány csodafegyvere

Minden eddiginél több forrással segíti a kormány ezt az ágazatot