
Ha nyer a Tisza, jönnek a migránsok
Újvári Balázs újságírói kérdésre válaszolva közölte, az uniós végrehajtó testület előzetes helyzetértékelése azt sugallja, hogy a két érintett országban nincs jele annak, hogy közvetlen kockázat fenyegetné az ellátás biztonságát.
Jelenlegi ismereteink szerint, a rendelkezésünkre álló információk alapján és a belső biztonságot érintő elemzéssel összhangban úgy tűnik, hogy az Ukrajna által a Lukoil ellen bevezetett szankciók mindaddig nem érintik a kereskedelmi társaságoknak a Barátság kőolajvezetéken keresztül érkező olajtranzit-műveleteit, amíg a Lukoil nem az olaj formális tulajdonosa
– fogalmazott.
A szóvivő arról tájékoztatott, hogy Valdis Dombrovskis kereskedelempolitikáért felelős uniós biztos a Lukoil-szállítás témáját részletesen megvitatta Denisz Smihal ukrán miniszterelnökkel.
A megbeszélés után pedig az Európai Bizottság egy második levelet is küldött Magyarország és Szlovákia illetékes minisztereinek, hogy közölje a brüsszeli testület előzetes elemzését, és bátorítsa a két tagállamot, hogy osszanak meg minden további és részletes vonatkozó információt – mondta.

A fotó illusztráció: Shutterstock
Ebben a szakaszban a tények ellenőrzése és a helyzet közös megértése elengedhetetlen – húzta alá Újvári Balázs, majd hozzátette: „most több eszmecsere, több elemzés, több munka fog történni annak érdekében, hogy a lehető legnagyobb mértékben tisztázzuk a helyzetet”.
Továbbá emlékeztetett arra, hogy az EU olyan szabályozási keretet vezetett be, amely arra ösztönzi tagállamainkat, hogy leváljanak az orosz fosszilis energiahordozókról. Ez az összes uniós tagállamra vonatkozik – hívta fel a figyelmet.
A Lukoil-szállításokat érintő végső bizottsági döntés a Magyarország és Szlovákia által adott válaszok tükrében születik meg – tette hozzá.
Adalbert Jahnz uniós bizottsági szóvivő közölte, az Európai Bizottság nem a hosszú távú, hanem csak az azonnali ellátásbiztonsági aggályokat vizsgálja, jelen esetben az alapján, amit a két ország kifejezetten felvetett.
„Előzetes elemzésünk ugyanakkor nem utal közvetlen kockázatokra” – fogalmazott.
Az uniós végrehajtó testület előzetes elemzése továbbá azt tárta fel, hogy júliusban a Lukoiltól származó hiányzó olaj mennyiségét különböző más beszállítók pótolták ugyanazon Bartáság kőolajvezetéken keresztül – mondta. Van továbbá más alternatíva is Magyarország és Szlovákia számára, amely közé tartozik például az Adria kőolajvezeték horvátországi szakaszát üzemeltető Janaf vállalat importjának növelése. A Janaf mindkét ország számára megfelelő mennyiségű kapacitással rendelkezik – emelte ki.
„Továbbra is tárgyalunk a két országgal, de meg kell jegyezni azt is, hogy óriási lépéseket tettünk olajkészleteink diverzifikálása terén” – fogalmazott.
„Összességében az orosz nyersolaj jelenleg az EU teljes kőolajimportjának körülbelül 3 százalékát teszi ki. Ezt is szem előtt kell tartani mint a kontextus fontos elemét, amikor az ellátás biztonságáról van szó” – tette hozzá a szóvivő.
Forrás: MTI

Ha nyer a Tisza, jönnek a migránsok

Óriási fordulat történt a lakáspiacon

Új német őrület! A nőknek is bevezetik a kötelező sorkatonai szolgálatot

Brüsszel migránskvótáról egyeztet, miközben Berlinben szír tömegek tombolnak

Bíztatóan alakulnak a karácsonyi fogyasztási adatok

A kormány minden szükséges eszközzel támogatja az ügyészség munkáját a Szőlő utca kapcsán

Szijjártó Péter üzent a médiának

Balatonfüreden tartott titkos tárgyalást a Tisza Párt az adóemelési tervekről

Orbán Viktor: A világ nagy része békét és fejlődést akar – ezért tárgyalunk Paraguayjal

Magyar Péter ennek a közvélemény-kutatási eredménynek nem fog örülni

Kiszivárgott a Tisza valódi terve? Feledy Botond mondatai mindent felforgattak!

Németh Balázs kiszámolta, mennyit vesztenének a magyar családok a Tisza adóemelésével