A miniszter kijelentette, hogy Magyarországon a német autóipari cégek zavartalanul működnek együtt a kínai, dél-koreai, tehát a keleti partnereikkel, ráadásul hazánk a világ egyetlen országa, ahol a három német prémium autógyártó és a világ tíz legnagyobb keleti akkumulátorgyártójából öt is egyszerre van jelen.
"Az elektromos meghajtásra való átállás sikere nagymértékben múlik a verseny elvét előtérbe helyező kelet-nyugati együttműködés szabadságán és akadálytalanságán" - mondta.
Illetve leszögezte, hogy Magyarország továbbra is kész lehetővé tenni a német autóipari vállalatok és a keleti beszállítóik közötti zavartalan együttműködést.
"És ez a magyar nemzetgazdaságnak is érdeke, hiszen Magyarországon sok tíz-, sőt igazából százezres nagyságrendű munkahelyet tart fenn az autóipar, ezért az autóipar sikere, az autóipari vállalatok sikere, az elektromos átállás sikere a magyar nemzetgazdaság érdeke is" - összegzett.
Szijjártó Péter végezetül rámutatott, hogy a magyar és a német gazdaság mára teljesen összenőtt egymással, hiszen hosszú évek óta Németország Magyarország első számú kereskedelmi partnere.