"Miközben a szállítmányozás többi ágazata szenvedett, a vasúti szállítmányozás növekedni tudott" - mondta.
Szijjártó Péter arról számolt be, hogy az elmúlt években általában "a levetett és már karrierjük vége felé közeledő nyugati biztosítóberendezéseket" használták, ami hatalmas versenyhátrányt jelent, most viszont "létrejön az a szellemi, fizikai és pénzügyi kapacitás, amelynek segítségével a magunk erejéből át tudjuk adni a múltnak ezt a versenyhátrányt".
"Ez lehetőséget biztosít arra, hogy Magyarország kihasználja a mindabból fakadó előnyöket, hogy itt vagyunk Európa szívében, mind az észak-déli, mind a kelet-nyugati közlekedési folyosó közös metszéspontjában" - hangsúlyozta.
A közösen létrehozott társaságban feladat lesz a MÁV előírásainak megfelelő berendezések szoftver- és hardverelemeinek korszerűsítése, későbbiekben pedig gyártása. A cseh gyártó a kor legmodernebb szintjét képviselő rendszeréhez kapcsolódó technológiai transzfert is végrehajt a beruházás során, hogy megteremtse az alapjait a magyar piacra specializált berendezésnek.
A miniszter szerint az elmúlt időszak eseményei demonstrálták, hogy milyen kiszolgáltatottak azok az országok, amelyek nem tudják saját ellenőrzésük alatt tartani kritikus infrastruktúrájukat, márpedig ennek egyik legalapvetőbb része a vasúti közlekedés és szállítás.