
Összeállt a baloldal, megtörtént DK-Tisza összefogás
A Külgazdasági és Külügyminisztérium közleménye szerint a tárcavezető az egyik legnagyobb kínai autóipari beszállító cégcsoportnak számító Baolonghoz tartozó Pex Automotive Systems Kft. üzemének átadásán azt közölte, hogy a mintegy 5,1 milliárd forint értékű zöldmezős beruházást az állam 1,5 milliárd forinttal támogatta. Óriási lehetőségnek minősítette, hogy a vállalat Magyarországra telepíti az elektromobilitási stratégiája európai bázisát, amelynek keretében az új egységben megkezdődhet majd az elektromos és intelligens járműiparhoz kapcsolódó termékek gyártása is - tájékoztatott, rámutatva, hogy napelemekkel fedezik az üzem áramfogyasztásának felét.
Ma a kínai-magyar együttműködés, illetve Magyarország szerepe az elektromos autóipari átállásban is megerősödik
- szögezte le.
Beszédében emlékeztetett arra, hogy az elmúlt években válságok sorozata rázta meg a világot, és nagy változások történnek a globális gazdaságban, amelyek Európában különösképpen érezhetők. Rámutatott: előzőleg a kontinens a fejlett nyugati technológiák és a könnyen elérhető, viszonylag olcsó keleti energiaforrások kombinációjára építette a gazdasági modelljét, de az ukrajnai háború "ezeket az együttműködési szöveteket egyesével elvágta".
Mi, magyarok a kelet-nyugati együttműködés hívei vagyunk. Sajnálattal tapasztaljuk, hogy az elmúlt időszakban megnőtt azon megszólalások száma a nyugat-európai országok részéről, amelyekben Kína és az európai gazdaság mesterséges szétválasztását szorgalmazzák
- mondta.
Majd aláhúzta, hogy ez "mélyütést" jelentene az európai gazdaság számára, a kétoldalú kereskedelmi forgalom értéke ugyanis évi 875 milliárd eurót tesz ki, a kapcsolatrendszer felbontása "nagyon nehezen belátható károkat okozna" ennélfogva. Szijjártó Péter elutasította az európai és a kínai gazdaság szétválasztását, a "kockázatcsökkentést", úgy vélekedve, hogy pontosan ez jelenti a kockázatot.
A rizikót épp az jelenti, hogy a világ újra blokkosodni fog. Mi, közép-európaiak megtanultuk a történelem leckéjét, és számunkra világos, hogy ha Kelet és Nyugat nem tud kulturáltan együttműködni, abból mi rendszeresen vesztesként jövünk ki
- mondta.
Hazánk a konnektivitásban érdekelt, s ehhez azzal tud hozzájárulni, hogy fontos találkozási ponttá vált Kelet és Nyugat között - tette hozzá. A 2010-ben meghirdetett keleti nyitás politikáját egyértelmű sikertörténetnek nevezte, például abból a szempontból, hogy Magyarország Kína első számú beruházási célpontjává vált Közép-Európában. "És ezek a beruházások, amelyek évről évre érkeznek Kínából Magyarországra, nagymértékben járulnak hozzá ahhoz, hogy a magyar gazdaság növekedési ütemét fenn tudjuk tartani" - jelentette ki.
Büszkék vagyunk arra is, hogy első európai uniós tagországként csatlakoztunk 2015 nyarán a kínai elnök Egy út, egy övezet programjához
- tudatta.
Majd arra is kitért, hogy Magyarországon már a kínai vállalatok alkotják az egyik legnagyobb beruházói közösséget, és a kelet-ázsiai ország hazánk legnagyobb kereskedelmi partnere az Európai Unión kívül. A miniszter leszögezte, hogy az elektromos és intelligens autóipar jelenti az európai gazdaság jövőbeni gerincoszlopát, aki ezen ágazatokban beruházásokat tud magához vonzani, az hosszú távú biztosítékot kap a saját gazdaságának növekedésére. Ezután kiemelte, hogy a Baolong Kínán kívül eddig egyedül az Egyesült Államokban és Németországban működtetett gyárakat, a beruházást azonban sok ország szívesen fogadta volna, így nagy volt a verseny érte.
Végezetül arról is beszámolt, hogy tavaly a magyar autóipar "áttörte az üvegplafont", termelési értéke 31 százalékos növekedést követően meghaladta a 10 ezer milliárd forintot, és ezzel új csúcsot döntött. Szavai szerint a lendület ráadásul kitart, mivel a szektor teljesítménye az idei első hat hónapban a 2022-es rekordévhez képest is 24 százalékkal bővült.
Ez kellő alapot ad ahhoz, hogy átvészeljük a világgazdasági nehézségeket, s ne csak átvészeljük, hanem a gazdaságot növekedési pályán tudjuk tartani
- fogalmazott.
Forrás: MTI

Összeállt a baloldal, megtörtént DK-Tisza összefogás

Bohár: Hisztizik a Partizán, hogy kevesen vannak Magyar Péter tüncijén!

Menczer: "Amíg háború van, Zelenszkijnek nem kell felelnie az aranybudi miatt!"

Képeken a valaha volt legkisebb tiszás tüntetés Budapesten

Menczer Tamás: "Aki törvénytelenséget követett el, akár ezen, akár azon az oldalon, az kapja meg a büntetését!"

Exkluzív villáminterjú Orbán Viktorral

Orbán Viktor: A migráció a legfontosabb kérdése a jövő generációjának, ha túléltük a háborút

Még nem is bizonyíthatott, az apja miatt máris szétszedik Gáspár Evelint

Orbán Viktor: a befagyasztott orosz vagyon eltulajdonítása hadüzenet

Kocsis Máté: a választások tétje a háborúba való belesodródás

Orbán Viktor: meg fogjuk változtatni a sorsunkat, vesztesekből győztesek leszünk

Menczer: Addig tudunk kimaradni a háborúból, amíg Orbán Viktor a miniszterelnök