
Megint lebukott Magyar Péter! A Tisza Párt elnöke sürgette a nem kellően tesztelt program beindítását
A DatAdat Professional Kft. összesen több mint 50 millió forintot, míg a Márki-Zay Péter nevével fémjelzett Mindenki Magyarországa Mozgalom (MMM) mintegy 40 milliót költött buszos utaztatásra, illetve személyszállításra tavaly márciusban.
Az egyesült ellenzék kampányfinanszírozását vizsgáló hatósági eljárásra rálátó forrásból úgy értesültünk, a baloldalhoz köthető, az amerikai kampányfinanszírozási ügyben is érintett DatAdat az ellenzéki összefogás március 15-i, Donald Tusk közreműködésével megtartott kampányrendezvényével összefüggésben bízhatott meg egy személyszállítással foglalkozó vállalkozást autóbuszos szolgáltatással. Ugyanezzel a céggel márciusban – a lap információi szerint – az MMM is szerződött.
Csakhogy valami nem stimmel a megbízások körül. A lapunk által megismert szerződés szerint a DatAdat és az MMM is a Fulvia Kft-t bízta meg a buszoztatás lebonyolításával.
A korábban Bajnai Gordonhoz köthető DatAdat 150, egyenként ötvenfős buszt rendelhetett meg a már fentebb említett 50 millió forintért.
Márki-Zayék mozgalma 40 milliót költött buszos utaztatásra a Fulvia Kft-nél. Ez azt jelenti, hogy ha nagyságrendileg hasonló áron adta nekik a cég a szolgáltatást, mint a DatAdatnak, akkor az MMM körülbelül 120-125 ötvenfős buszt bérelhetett.

Fotó: MTI/Máthé Zoltán
Honnan szerzett egy cég ennyi buszt?
Csakhogy a cég honlapja szerint a vállalkozás elsősorban mikrobuszok és személyautók kölcsönzésével foglalkozik, ami arra utalhat, hogy maguk nem lettek volna képesek az elvállalt szolgáltatás nyújtására.
Az Opten adatbázisa szerint mindenesetre a gépjárműkölcsönzés szerepel a tevékenységi körükben. Kérdés tehát adódik: hogyan lennének képesek bőven több mint 200 ötvenfős autóbusz biztosítására?
Erre utalhat az is, hogy a vizsgálatra rálátó forrásunk szerint a Fulvia Kft. a megbízás „mérete” miatt alvállalkozókat vonhatott be, a közel százmilliós összeg nagy része a fővállalkozónál maradhatott.
A Mandiner információi megerősítése érdekében kereste a lap a cég ügyvezetőjét az Opten adatbázisban található elérhetőségén.
Ugyancsak kérdéseket vet fel, hogy a tavalyi nemzeti ünnepen korántsem volt akkora tömeg az összellenzéki rendezvényen, ami indokolta volna a rengeteg járművet.
Számítasaik szerint ugyanis egy ekkora járműflottával akár 13-15 ezer ember szállítására is képesek lettek volna, ehhez képest még a baloldali médiában is nagy polémia keletkezett arról, valóban kellően sokan voltak-e az egyébként meglehetősen szűk Műegyetem rakparton.
Miután két szerződésről van szó, nem lehetetlen, hogy a cég mindkét fél irányába ugyanazt a szolgáltatást vállalta be. De az sem teljesen elképzelhetetlen, hogy a balos kampányszervezők a megbízás megosztásával akarták kvázi „fedezni” a költség volumenét.
Kedd reggel a tavaly márciusi rendezvény szervezőjeként beazonosítható MMM-hez fordultak kérdéseinkkel, amikre mostani cikkünk megjelenéséig sem kaptunk választ.

Megint lebukott Magyar Péter! A Tisza Párt elnöke sürgette a nem kellően tesztelt program beindítását

Magyar egyetemistákat tartanak fogva az ukrán toborzók

Szijjártó Péter baloldali álhírt cáfolt meg

Dömötör: Brüsszelben hallgatással falaznak a tiszás adatbotrány ügyében

Karácsony és a Soros-hálózat örömtáncot lejt, hogy muszlim lett New York polgármestere

Menczer elmondta a balliberális újságíróknak, miről lenne érdemes kérdezni Magyar Pétert

Kibújt a szög a zsákból: Magyar Péterék a Nemzetközi Valutaalap megszorító tervét hajtanák végre

Orbán Viktor: Megígértük, megcsináltuk

Gulyás: Magyar Péterrel összefogva senki nincs biztonságban

László András: a 7-es cikkelyes eljárás csak ürügy arra, hogy Brüsszelből folyamatosan zsarolják a magyar kormányt

Nagy a baj ellenzéki oldalon – összeugrott Magyar Péter és a 444

Kiderült, nem tesztelték megfelelően a Tisza Párt applikációját