Antonio Staglianò, a popzene és éneklés szeretetéről elhíresült püspök jónak látta fellebbenteni a fátylat arról az illuzióról, amihez minden gyermek maximálisan ragaszkodik, aki hisz a mesékben.
A püspök Sziciliában, a Szirakúzához közeli Noto városában található Santissimo Salvatore Bazilika szószékén bejelentette: "A Mikulás nem létezik, és többek között a Coca Cola is az ő figurájához igyekszik kötni a hagyományos értékeket. Az általa viselt ruha piros színét a Coca Cola kizárólag reklámcélból választotta. Mikulás nem olyan történelmi személy, mint Szent Miklós, akitől a lopták karaktert -mondta Staglianò püspök, majd arra bíztatta a legkisebbeket, hogy jobban éljék át a karácsonyi várakozás időszakát.
A püspök szavai alaposan meglepték a kicsiket, és felháborították a szüleiket. A nagyobbak a közösségi platformokon indítottak heves vitát, végül elszabadult a pokol. Az egyház nevében Don Alessandro Paolinonak kellett magyarázkodnia.
"Mindenekelőtt a püspök úr nevében sajnálatomat fejezem ki e szerencsétlen nyilatkozat miatt, amely csalódást keltett a kicsikben. Szeretném hangsúlyozni, hogy Monsignor Staglianò szándékai mások voltak ezzel a kijelentéssel. Azt szerette volna, hogy nagyobb tudatossággal elmélkedjen mindenki a karácsony értelméről. A püspök szándéka nem az volt, hogy megtörje az ünnep varázsát a kicsik számára, hanem hogy segítsen nekik mélyebben elgondolkodni. Például az ajándékozás jelentőségéről, kezdve Szent Miklós történelmi alakjával, aki ajándékot osztogatott a legszegényebbeknek. A szolidaritásról, amelynek jellemeznie kell a karácsonyt, azt az ünnepet, amelyen Jézus születését ünnepeljük. Ha San Nicola püspök alakjából származó Mikulás figurájából levonhatjuk a tanulságot, akkor az az lenne, hogy kevesebb ajándékot kell adni és fogyasztani. Szerezzük vissza a karácsony keresztény hagyományának valódi jelentését - mondta.
Forrás:Corriere.it, huffingtonpost.it,msn.com