A vasúti sorompóhoz tartozó automatikus jelzőrendszert javító munkások hibásan kötötték össze a vezetékeket, ez vezetett a június elején történt vonatszerencsétlenséghez - állapította meg a hivatalos vizsgálat.
A tragédia június 2-án történt Balaszur közelében, mintegy 200 kilométerre Bhuvanesvartól, a kelet-indiai Orisza állam fővárosától. A szerencsétlenségben 288-an meghaltak, és több mint ezren megsérültek. Ez volt az elmúlt két évtized legsúlyosabb vasúti balesete Indiában.
A katasztrófa úgy következett be, hogy a Coromandel Express személyvonat zöld utat kapott a Kolkata és Csennai (egykori Madrasz) közötti fővonalon, de a hibás jelzések egy olyan vágányra terelték, ahol egy tehervonat közlekedett. A személyvonat ezután óránként mintegy 130 kilométeres sebességgel összeütközött tehervonattal, kisodródott és nekicsapódott egy másik személyvonatnak.