„Megkezdte a CAF az 51 darab új villamos gyártását, melyek Budapestre érkeznek. Hosszas tendereztetés után a BKK vezetőjeként még 2014-ben írtam alá a szerződést a spanyol villamosgyártóval” – írta Facebook-posztjában Vitézy Dávid. A közlekedési szakember rámutatott: az új alacsony padlós villamosok beszerzése tíz éve kezdődött, és a 2024-ben érkező járművek is még a korábbi városvezetés munkáját tükrözi. Ellenben Karácsony Gergely főpolgármester minden alkalmat megragad arra, hogy saját érdemeként tüntesse fel azokat.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a Magyar Nemzet kérésére megküldte az elmúlt évek járműbeszerzéseinek összesítő táblázatát, amelyben a villamosbeszerzésekről úgy fogalmaznak: a villamosszerelvények gyártási ideje lényegesen hosszabb, mint az autóbuszoké, emiatt a lehívás után több idő szükséges a forgalomba állásukhoz. A BKK a 2021-ben lejáró opciós CAF-szerződés lehívási határidejét a szállítóval történt sikeres tárgyalások eredményeként többször is módosította, ezért lehetővé vált a teljes opciós mennyiség lehívása.
„A villamosállomány megújítása folytatásaként a BKK – élve az opciós lehívás lehetőségével – 2022 novemberében a 20 rövid, tavaly márciusban pedig a fennmaradó 31 (26 rövid és 5 hosszú) járművet is megrendelte. A 2022–2023-ban összesen lehívott 51 villamos forgalomba állása 2024–2026-ban várható” – sorolta a Magyar Nemzetnek a BKK.
Táblázatuk szerint eddig 73 villamos érkezett Budapestre, és még idén 51 várható.
Tarlós István korábbi főpolgármester egy szinte teljesen lepusztult BKV-járműparkkal vette át a főváros vezetését 2010-ben. A fideszes többségű városvezetés mindössze Demszky Gábor SZDSZ-es főpolgármestertől 37 darab új metrószerelvényt örökölt az új 4-es metró vonalára. Tarlós István alatt alakult meg a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Vitézy Dávid vezetésével.
Ekkor kezdődött meg a közlekedési vállalatnál minden idők legnagyobb járműcseréje. Az első 150 új autóbusz már 2013-ban a fővárosi utakra került, azóta összesen 1048 busz érkezett Budapestre.