Ismét Budapesten és Magyarországon a világ szeme

Harmadik alkalommal, világszerte ismert, milliók által követett Instagram és TikTok tartalomgyártók érkeztek május 6-án Budapestre, hogy az azt követő napokban Magyarországot és Budapestet népszerűsítsék a világ szinte minden táján. Látogatásuk három napja alatt 22 helyszínen, 30 hazai szolgáltató segítségével mutatják meg hazánk szépségét. Az ideérkező tartalomgyártók százmilliós követőtábora így nem csak Budapest, de a magyar vidék kincseit is felfedezheti.

Több mint 101 millió Instagram és 102 millió TikTok követőt ér el világszerte az a 9 országból érkező mintegy 50 nemzetközi influenszer, akik háromnapos eseményre érkeztek a fővárosba. A május 7-én indult aktivitás a korábbi kiemelkedően sikeres tartalomgyártói együttműködésekhez hasonlóan ez alkalommal is több ezer megjelenést biztosít hazánk számára a közösségi médiás felületeken.

A kezdeményezésre világhírű, többmilliós követőtáborral rendelkező tartalomgyártók mondtak igent. Az idei program egyaránt koncentrál a távolabbi országok mellett a közeli piacokra is, ahonnan az érkező tartalomgyártók autós túrán keresztül mutatják be élményeiket. Így a magyar turizmus számára kiemelten fontos küldőországokban: az Amerikai Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Németországban, Olaszországban, Franciaországban, Spanyolországban, Lengyelországban, Csehországban és Romániában népszerű vloggerek, bloggerek, színészek is érkeztek a rendezvényre.

A kultúra, a gasztronómia, a turisztikai látványosságok, valamint a vidéki borászat és gasztronómia is kiemelt szerepet kapnak a programban. A vendégek Budapest ikonikus helyszínein kívül megismerkedhetnek többek között a tokaji borvidékkel vagy a herendi porcelánnal is. Az idei év különlegessége, hogy a küldőországok adat alapon kiválasztott célcsoportjai szerint több tartalomgyártó szegmens lett meghatározva, akik eltérő programterv alapján adják át élményeiket követőiknek Budapestről és a magyar vidékről.


A tartalomgyártók marketingerejét mi sem mutatja jobban, mint hogy az utazók 71 százaléka tájékozódik a desztinációkról a különböző közösségi média felületeken. Több, mint 56 milliárd megtekintést generáltak az utazással kapcsolatos hashtagekkel ellátott videók olyan közösségi média platformokon, mint a TikTok vagy Instagram. A milleniálok 64 százaléka jobban bízik a tartalomgyártók ajánlásaiban, mint a hagyományos reklámokban, és közel 1,5 milliárd felhasználó van az Instagramon, akik közül 62 százalék aktívan keres utazási inspirációt.

A háromnapos esemény célja a korábbi kampányokhoz hasonlóan hazánk desztinációs imázsépítése, Budapest ismertségének növelése és a nyári turisztikai szezon forgalmának erősítése. A közösségi média platformokon megjelenő tartalmak az egyes célpiacokon kiemelkedő online foglalási felületeken létrehozott Budapest tematikájú oldalakra terelnek, ami azonnali foglalást tesz lehetővé a követők számára, ezzel is segítve a célt, hogy minél többen, minél egyszerűbben eljuthassanak a magyar fővárosba.

Ezzel az újszerű, innovatív marketingeszközzel a fiatal generációk utazási döntéseit tudjuk hatékonyan befolyásolni. Ezek az utazók ugyanis már nem a hagyományos keresőoldalakon tájékozódnak, hanem a közösségi médiában látott élmények alapján döntenek

– mutatott rá Csendes Olivér, a Visit Hungary vezérigazgatója. Hozzátette: a személyes történet-alapú kommunikáció sokkal hatékonyabb és hitelesebb, mint a klasszikus reklámok”.


A tavaly májusi marketingaktivitás 2000 tartalmat eredményezett, aminek köszönhetően a véleményvezérek csatornáin összesen mintegy 340 millió követő kaphatott képet Budapest egyedülálló turisztikai kínálatáról. A rendezvényt követő három és fél hétben pedig az előző év azonos időszakához viszonyítva azokból az országokból, ahonnan a legtöbben követik a résztvevő véleményvezéreket, 64 százalékos volt a növekedés a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központban (NTAK) lefoglalt vendégéjszakák tekintetében. Nem csak a tavaszi, az őszi kampány is kiemelkedő eredményeket hozott a hazai turizmusban. A 2024 őszén megrendezésre került eseményen a 19, többmilliós követőbázissal rendelkező kínai tartalomgyártó 50 millió, célcsoporton belüli felhasználót ért el ezzel a típusú marketingkampánnyal. Ennek köszönhetően a megosztott tartalmaknak 105 milliós nézettséget generáltak, 2,8 millió reakcióval. A számok nyelvén ez Budapest számára azt jelentette, hogy 2024 januárjához képest 2025 januárjában 2,2-szer több látogató érkezett Kínából Budapestre a Dragon Trail szerint.

A fenti eredmények fényében elmondhatjuk, hogy a rendkívül sikeres tavalyi tartalomgyártói kampányok is hozzájárultak ahhoz, hogy rekordszámú külföldi vendég érkezett a fővárosi szálláshelyekre, és hogy Budapest világbajnok lett a turisztikai beutazóforgalom növekedésben.

A háromnapos esemény összesen 30 szolgáltató és 5 hotel közreműködésével jön létre. Az ajánlatkérés minden esetben anonim módon történt, a kiválasztás során az elsődleges és legfontosabb szempont az volt, hogy a legjobb ajánlatot adó szolgáltatók vegyenek részt a hazánkat népszerűsítő rendezvényen.

Fotók: visithungary.com

2025. május 09. 14:16
"Gyerekkoromban eladtak egy láda sörért" - folytatódik a Napló
Vasárnap újabb sokkoló történeteket láthatunk.
XIV. Leó pápának egy vasalódeszka volt az oltára
Beteljesült a gyermekkori jóslat.
Élő adásban ájult el a vendég a tv-stúdióban - videóval
Nem tudni mi okozta a rosszullétet.
Plasztikai műtét után kidobta a barátja a bevállalós modellt - Fotókkal
Pedig igen jól sikerült a beavatkozás.
Kocsis: az ukrán titkosszolgálat összejátszik a Tisza Párttal
Csütörtökön napvilágot látott egy honvédségi jelentés, melyből kiderült, Ruszin-Szendi Romulusz egykori vezérkari fő...
Bűbájos fotókon a csíkos csöppségek, szépen cseperednek az állatkertben
Féltve óvják őket a nagyközönség elől.
Végre, irány a világűr!
Óriási büszkeség, a visszaszámlálás elindult, történelmi pillanathoz érkeztünk! Farkas Bertalan űrutazása óta 45 év ...
family
Tények teljes adás, 2025. május 9., péntek
XIV. LEÓ - A békéről és az egységről beszélt az új katolikus egyházfő, százezrek hallgatták a Szent Péter téren, már...
Hurrá, nyaralunk!
Szögeczki Ági a Kanári szigeteken, Proksa Szandi Dubai-ban pihen, még csak tavasz van, de már most nyaralnak a sztár...
family
Megvan a győztes: Elképesztő ízű lett a Balaton fagyija
Különleges kreáció nyerte el a Balaton fagyija címet.

Keresztbe fordult egy gépkocsi az M85-ösön Rábapatonánál
Keresztbe fordult egy gépkocsi az M85-ösön Rábapatonánál
A tűzoltók riasztották a forgalmi akadályhoz.
Baleset okoz fennakadást az M3-as autópályán, egyelőre áll a forgalom!
Több autó ütközött össze az érintett szakaszon.
Baleset okoz fennakadást az M3-as autópályán, egyelőre áll a forgalom!
Több autó ütközött össze az érintett szakaszon.
Két autó rohant egymásba Mosonmagyaróváron - Mentő is a helyszínen
Egy sávon halad a forgalom az Ostermayer utca érintett szakaszán.
Drónnal ütközött az útellenőr az M1-esen
Április 12-én, szombaton délután különös baleset történt az M1-es autópálya 158-as kilométerénél, a Lajta pihenő lehajtójánál. Egy, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) kezelésében lévő drón gyakorlórepülés közben – egyelőre tisztázatlan okból – nekiütközött az MKIF autópályakezelő útellenőrző járművének, egy Mercedes Sprinter típusú kisbusznak.
Szokatlan baleset az autópályán: drónnal ütközött az útellenőr
Drónnal ütközött egy útellenőr az M1-es autópályán még szombaton. A szokatlan balesetről részletek derültek ki.
Képeken a megrázó baleset helyszíne, a mentők már csak a halál beálltát tudták megállapítani
Lesodródott és fának csapódott egy autó Csengelénél.
Pótkocsis teherautó fekszik keresztbe ezen a borsodi úton – A gázolaj is folyik, teljes útzár van!
Rendőrségi és tűzoltó egységek is a helyszínre vonultak. A baleset miatt teljes útlezárás van érvényben a helyszínelés idejére. Kiömlött gázolajat takarítanak.
Mentőhelikopter is érkezett a szabadbattyáni balesethez – válaszolt az OMSZ
Közlekedési balesetet szenvedett Szabadbattyán egyik szociális munkatársa. Az OMSZ is megszólalt a sérült állapotáról!
Megrázó fotók készültek a halálos tragédia helyszínén
Hiába vonultak nagy erőkkel a helyszínre a hivatásos szervek, a sofőr életét nem tudták megmenteni.
Mentőhelikopter is érkezett a hajdú-bihari balesethez!
Csütörtök délután riasztották a hatóságokat. A balesethez mentőhelikopter is érkezett.

Mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk, olyan megalázó kijelentés hangzott el Sebestyén Balázs műsorában
Mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk, olyan megalázó kijelentés hangzott el Sebestyén Balázs műsorában
Ismért törvényt sértett a Rádió 1.
Húsvétra már kiadták az országos riasztást, ezt nem láttuk jönni
Csütörtöktől folyamatosan romlani fog pár napig az időjárás.
Húsvétra már kiadták az országos riasztást, ezt nem láttuk jönni
Csütörtöktől folyamatosan romlani fog pár napig az időjárás.
Hányas házszám alatt élsz? Ezt üzeni otthonod titkos energiájáról
A házszámnak - mint minden számnak - fontos üzenete van.
Barbra Streisand férje kifecsegte a hálószobatitkaikat
James Brolin közel 30 éve él boldog házasságban híres feleségével. Barbra Streisand férje most végre elárulta a hosszú kapcsolatuk titkát...
Most kaptuk: szalagkorlátnak ütközött egy gépkocsi - torlódásra lehet számítani!
A tűzoltók már intézkedtek.
Ennyire rosszul megy a szekér? Meghan Markle már megint Katalin hercegnét utánozza
Meghan sokak szerint minden pénzzé akar tenni.
Megtuduk, mit eszik valójában húsvétkor Borbás Marcsi
Húsmentes fogás, bárány és mézes krémes. Ezt a menüt készíti húsvétra Borbás Marcsi.
Most jött a hír, ismét kórházba került Sallai Nóra
A színésznőt ugyanott kezelik, ahol korábban.
Farm VIP: Kiderült, mit kezd Leo a nyereménnyel, még egy luxusutazásra is futja belőle
Szerda este óriási véghajrában nyerte meg az ötödik évadot.