
Üzemanyagár-változás: Ha tud, még ma tankoljon!
Több mint 101 millió Instagram és 102 millió TikTok követőt ér el világszerte az a 9 országból érkező mintegy 50 nemzetközi influenszer, akik háromnapos eseményre érkeztek a fővárosba. A május 7-én indult aktivitás a korábbi kiemelkedően sikeres tartalomgyártói együttműködésekhez hasonlóan ez alkalommal is több ezer megjelenést biztosít hazánk számára a közösségi médiás felületeken.
A kezdeményezésre világhírű, többmilliós követőtáborral rendelkező tartalomgyártók mondtak igent. Az idei program egyaránt koncentrál a távolabbi országok mellett a közeli piacokra is, ahonnan az érkező tartalomgyártók autós túrán keresztül mutatják be élményeiket. Így a magyar turizmus számára kiemelten fontos küldőországokban: az Amerikai Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Németországban, Olaszországban, Franciaországban, Spanyolországban, Lengyelországban, Csehországban és Romániában népszerű vloggerek, bloggerek, színészek is érkeztek a rendezvényre.
A kultúra, a gasztronómia, a turisztikai látványosságok, valamint a vidéki borászat és gasztronómia is kiemelt szerepet kapnak a programban. A vendégek Budapest ikonikus helyszínein kívül megismerkedhetnek többek között a tokaji borvidékkel vagy a herendi porcelánnal is. Az idei év különlegessége, hogy a küldőországok adat alapon kiválasztott célcsoportjai szerint több tartalomgyártó szegmens lett meghatározva, akik eltérő programterv alapján adják át élményeiket követőiknek Budapestről és a magyar vidékről.

A tartalomgyártók marketingerejét mi sem mutatja jobban, mint hogy az utazók 71 százaléka tájékozódik a desztinációkról a különböző közösségi média felületeken. Több, mint 56 milliárd megtekintést generáltak az utazással kapcsolatos hashtagekkel ellátott videók olyan közösségi média platformokon, mint a TikTok vagy Instagram. A milleniálok 64 százaléka jobban bízik a tartalomgyártók ajánlásaiban, mint a hagyományos reklámokban, és közel 1,5 milliárd felhasználó van az Instagramon, akik közül 62 százalék aktívan keres utazási inspirációt.
A háromnapos esemény célja a korábbi kampányokhoz hasonlóan hazánk desztinációs imázsépítése, Budapest ismertségének növelése és a nyári turisztikai szezon forgalmának erősítése. A közösségi média platformokon megjelenő tartalmak az egyes célpiacokon kiemelkedő online foglalási felületeken létrehozott Budapest tematikájú oldalakra terelnek, ami azonnali foglalást tesz lehetővé a követők számára, ezzel is segítve a célt, hogy minél többen, minél egyszerűbben eljuthassanak a magyar fővárosba.
Ezzel az újszerű, innovatív marketingeszközzel a fiatal generációk utazási döntéseit tudjuk hatékonyan befolyásolni. Ezek az utazók ugyanis már nem a hagyományos keresőoldalakon tájékozódnak, hanem a közösségi médiában látott élmények alapján döntenek
– mutatott rá Csendes Olivér, a Visit Hungary vezérigazgatója. Hozzátette: a személyes történet-alapú kommunikáció sokkal hatékonyabb és hitelesebb, mint a klasszikus reklámok”.

A tavaly májusi marketingaktivitás 2000 tartalmat eredményezett, aminek köszönhetően a véleményvezérek csatornáin összesen mintegy 340 millió követő kaphatott képet Budapest egyedülálló turisztikai kínálatáról. A rendezvényt követő három és fél hétben pedig az előző év azonos időszakához viszonyítva azokból az országokból, ahonnan a legtöbben követik a résztvevő véleményvezéreket, 64 százalékos volt a növekedés a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központban (NTAK) lefoglalt vendégéjszakák tekintetében. Nem csak a tavaszi, az őszi kampány is kiemelkedő eredményeket hozott a hazai turizmusban. A 2024 őszén megrendezésre került eseményen a 19, többmilliós követőbázissal rendelkező kínai tartalomgyártó 50 millió, célcsoporton belüli felhasználót ért el ezzel a típusú marketingkampánnyal. Ennek köszönhetően a megosztott tartalmaknak 105 milliós nézettséget generáltak, 2,8 millió reakcióval. A számok nyelvén ez Budapest számára azt jelentette, hogy 2024 januárjához képest 2025 januárjában 2,2-szer több látogató érkezett Kínából Budapestre a Dragon Trail szerint.
A fenti eredmények fényében elmondhatjuk, hogy a rendkívül sikeres tavalyi tartalomgyártói kampányok is hozzájárultak ahhoz, hogy rekordszámú külföldi vendég érkezett a fővárosi szálláshelyekre, és hogy Budapest világbajnok lett a turisztikai beutazóforgalom növekedésben.
A háromnapos esemény összesen 30 szolgáltató és 5 hotel közreműködésével jön létre. Az ajánlatkérés minden esetben anonim módon történt, a kiválasztás során az elsődleges és legfontosabb szempont az volt, hogy a legjobb ajánlatot adó szolgáltatók vegyenek részt a hazánkat népszerűsítő rendezvényen.
Fotók: visithungary.com

Üzemanyagár-változás: Ha tud, még ma tankoljon!

Több tucatnyi óvodás fertőződött meg éjszaka Egerben

Elhunyt Hőke Dávid, a tragikus hírt az egyetem tudatta

Súlyos vadászbaleset történt Hajdú-Biharban: a nyúl helyett barátját találta el a lövés

Elloptak egy újszülöttet Budapesten, álcázva menekült az elkövető

Elfogtak egy férfit, aki csőbombával sebesített meg egy nyugdíjast Monorierdőn

Égő házba rohant be egy szabadnapos rendőr Budapesten, drámai esetről számolt be a BRFK

Pusztító tűz tombolt egy idős férfi otthonában: csak a holttestére bukkantak a tűzoltók

Nyomozást indított a rendőrség a Tisza-adatbotrány ügyében

Újabb részletek derültek ki a diósjenői tragédia után

A nyílt utcán támadtak rá a fiatal művészre Kaposváron

Késes ámokfutó ugrott be egy budapesti óvoda udvarára