A vasúttársaságnál 2015-ben tartották az eddigi leghosszabb, ötnapos sztrájkot.
Az egyik német elemző intézet szakértője szerint a munkabeszüntetés akár egymilliárd euró kárt is okozhat, tekintettel arra, hogy a Vörös-tengeren kialakult helyzet más szállítási útvonalakat is megzavart. Ezek felül, a recesszió közelében lévő német gazdaság helyzetét tovább rontja a hatnapos sztrájk.
A vasúttársaság bírálta a szakszervezeteket, amiért nem hajlandók a kompromisszum keresésére.
A szakszervezet követelése az volt, hogy a heti munkaórák számát 38 óráról 35-re csökkentsék változatlan bérek mellett. A vasúttársaságnak ez nem volt elfogadható és azt javasolta, hogy 2025 januárjától heti egy órával, a jelenlegi 38 óráról 37 órára mérsékeljék a heti munkaórák számát, illetve megajánlott egy 4,8 százalékos béremelést augusztustól és egy további 5 százalékosat 2025 áprilisától. A szakszervezet ezt elutasította és bejelentette a hatnapos munkabeszüntetést.
MTI/A címlapfotó illusztráció (Deutsche Bahn)