„Valóban véget ér az autósüldözés? Karácsony Gergely tényleg meghátrál, és feladja a dugódíj tervét? Megnyugodhatnak a Budapest külső kerületeiben és az agglomerációs gyűrűben élők? Karácsony Gergely valóban hátraarcot csinál és ejti a dugódíj bevezetését?” – teszi fel a kérdést Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség parlamenti államtitkára közösségi oldalán megosztott bejegyzésében.
"A héten a főpolgármester a Partizánban adott interjújában korábbi harcos dugódíjpárti kijelentéseivel szemben végre elismerte: a dugódíj rossz eszköz, nem éri meg, nincs értelme Budapesten bevezetni. Ez a magát zöldpolitikusként eladni akaró főpolgármester részéről teljes önfeladás: a dugódíj (behajtási díj) bevezetése szerepelt Karácsony választási programjában és azt többször beígérte még erre a ciklusra" – írta bejegyzésében Fürjes, akiben megfogalmazódott a kérdés: „minek higgyenek most a budapestiek?” Hozzátette: „mi biztosan nem változtatjuk meg álláspontunkat: megakadályozzuk a dugódíj bevezetését, mert nem így kell megoldani Budapest és a várostérség valóban súlyos közlekedési problémáit”.
A megoldáscsomag
Fürjes Balázs ezután egy három elemből álló, a főváros és kormány konstruktív együttműködésében megvalósítható megoldáscsomagról írt, amely az alábbi pontokból áll:
- A tömegközlekedés mennyiségi és minőségi fejlesztése. Eredmény: gyorsabb, kényelmesebb, megbízhatóbb, több kapcsolatot és átszállást biztosító közösségi közlekedés.
- A hiányzó északi és déli peremhidak (Aquincumi, Galvani) és a hozzájuk tartozó külső körúti elemek megépítése. Eredmény: közvetlen kapcsolat a külső városrészek között, rövidebb utazások, a belvárosi forgalom jelentős csökkentése (napi 80 ezer autó).
- P+R- és B+R-parkolók építése a külső csomópontokon. Eredmény: akik befelé tartanak, biztonságosan le tudják tenni az autót.
Véleménye szerint a dugódíj alapvetően „hibás eszköz, amely nem megoldja, csak tetézi a bajt”. Autóval járni nem deviancia – szögezte le, hangsúlyozva, hogy a külső kerületek és az agglomeráció lakói közül sokan használnak autót munkájukhoz, a munkába járáshoz, a gyerekek fuvarozásához és a családi élet szervezéséhez.