A főpolgármester most éppen a gyorshajtók ellen próbál látszatküzdelmet vívni. Csakhogy ezzel van egy komolyabb probléma: a fővárosban képtelenség nemhogy gyorsan, de akárhogyan haladni autóval, hiszen a főpolgármester rossz döntései miatt a nap 24 órájában állandósultak a dugók. Egyetlen kivétel persze van: a buszsáv, ahol a főpolgármester szokott szabálytalanul közlekedni.
"A közlekedési balesetek Budapesten is hatalmas problémát jelentenek. Az elmúlt években átlagosan hetente egy budapesti vesztette életét közúti balesetben" - írta némileg váratlanul közösségi oldalára Karácsony Gergely, aki posztjában arra tett ígéretet, hogy 2050-ig nullára fog csökkenni a gyorshajtók száma Budapesten, aminek érdekében a főváros ki fog dolgozni egy "átfogó közlekedésbiztonsági stratégiát."
Komolytalan próbálkozás
Mint ismert, a főpolgármester visszatetsző módon (a választók elől eltitkolva) éppen a parlamenti választás után pár nappal jelentette be újabb, az autós társadalom ellen irányuló népszerűtlen intézkedéseit, így a gyorshajtás ellen indított (látszat)harc is ennek tudható be. Arról nem is beszélve, hogy minden rendőrségi statisztika azt mutatja, a halálos balesetek elsöprő többségét (különösen városon belül) nem az abszolút gyorshajtás okozza, hanem más szabálytalanságok (például a zebra figyelembe nem vétele, a jobbkezes utcák elnézése, vagy az úgynevezett relatív gyorshajtás - amit egyáltalán nem lehet szankcionálni). Tehát az egész stratégia - ha egyáltalán elkészül - semmire nem lesz jó.
A főpolgármester kommunikációs csodafegyverével kapcsolatban azonban a legfőbb probléma: Jelenleg Budapesten gyakorlatilag lehetetlen autóval haladni, hiszen a baloldali vezetés közlekedéspolitikája miatt állandósultak a dugók. Nemcsak reggel munkába menet és délután, hanem valamennyi napszakban.
Ma már nem ritkák az olyan tömegjelenetek Budapesten, amikor az ideges utasok ülnek és dühöngenek a hosszú kocsisorokban. Éppen ezért kifejezetten furcsa, amikor a főpolgármester gyorshajtásról mint jelenségről ír.
A budapesti állapotokról sok mindent elárul, hogy jelenleg egyedül a buszsávban lehet normális sebességgel közlekedni, igaz, ezek az útszakaszok a legkevésbé sem az autósoknak vannak fenntartva. Ez persze Karácsony Gergelyt nem zavarja, hiszen ő több alkalommal is a szabályokat megszegve száguldozott - sofőr vezette - szolgálati járművével, miközben mások a dugóban ültek. De hogyan is jutott el idáig Budapest?