Több olyan fejleményre derült fény az utóbbi hetekben, amelyek egyértelműen arra utalnak, hogy a Jobbik erős amerikai befolyás alá került. Az egykor nemzeti radikális, majd a Gyurcsány Ferenc vezette baloldali blokkba integrálódott párt környékén újabban olyan politikai háttéremberek jelentek meg, akiknek kiváló tengeren túli kapcsolataik vannak, jó viszonyt ápolnak demokrata körökkel.
A Magyar Nemzet a napokban írta meg, hogy a párt jövőbeni, névváltoztatást is magában foglaló stratégiáját előkészítő intézet munkatársai között bukkant fel Kész Zoltán és Somogyi Zoltán. Utóbbi nem csak a Jobbik új, konzervatív imázsának építésében vállal szerepet, de közvetett tulajdonos a napokban indult amerikai plakátkampányt intéző cégnél, a Splendidea Kft.-nél.
Amint arról az Origo szombaton beszámolt, a Nyugati Pályán elnevezésű közösségi média oldal indította amerikai pénzből a magyar kormány békepárti álláspontjának ellensúlyozását szolgáló kampányt. A cégadatbázisban található kapcsolati háló szerint a platformot működtető Splendidea Kft. alá tartozik a Political Capital Kft. is. Somogyi pedig korábban a Splendidea ügyvezetője és a Political Capital egyik alapítója volt.
A Jobbik vezényszóra beállt az amerikai plakátkampány mögé
Ezek fényében már nem is meglepő, hogy a párt gőzerővel népszerűsíti a „Ruszkik, haza!” című plakátkampány üzenetét. Feltűnt ugyanis, hogy a Jobbik meghatározó politikusai, országgyűlési képviselői, Gyöngyösi Márton pártelnökkel az élen, a Facebook-oldalaikon egyöntetűen beállították borítóképként az amerikai kezdeményezésű plakátkampány előbb idézett címsorát.