
Életét vesztette a kedden lezuhant török katonai repülőgépen utazó 20 katona
A Kaliforniai Légszennyezést Ellenőrző Testület (California Air Resources Board) döntése alapján ugyan 2035-ben az értékesített autók ötöde még lehet tölthető hidrid, amit részben belső-égésű motor működtet, ám a fennmaradó modelleknek teljesen elektromos, vagy hidrogén hajtásúnak kell lennie.
A szabályozás alapján az első határidő 2026 lenne, amikorra az értékesített új autók harmadának úgynevezett nulla-kibocsátásúnak kell lennie - ez az arány idén az első negyedévben 16 százalék volt Kaliforniában, vagyis az előírás fele.
Ha a határozatot végrehajtják, akkor annak hatására Kalifornia államban felére csökkenne a járművek károsanyag-kibocsátása, bár a döntés alapján a már üzembe helyezett benzin és gázolaj-üzemű autók további használata megengedett lesz, illetve a használtautó-piacot sem korlátozza.
Kalifornia példáját más államok is követhetik, jelenleg az Egyesült Államok szövetségi államai közül már 17-ben fogadtak el a belső égésű motorok kivezetésére bizonyos intézkedéseket, de ezek közül messze a legambiciózusabb a csütörtöki kaliforniai döntés.
MTI / A címlapfotó illusztráció

Életét vesztette a kedden lezuhant török katonai repülőgépen utazó 20 katona

Halálra gázoltak egy másfél éves kisgyereket

Két kiskorú megerőszakolt és brutálisan összevert egy ötéves kislányt

Meghalt egy családapa, miután leomlott egy szállodaerkély

Zelenszkij még ma európai katonákat akar a háborúba küldeni!

Egyre durvább az újabb ukrán korrupciós botrány

Összeesett és meghalt egy 27 éves futó méterekre a céltól

Megfulladt egy csecsemő, miután részeg anyja elaludt rajta

Zelenszkij Magyarországot fenyegeti, Ukrajna szövetségeseit zsarolja

Évekre rács mögé került egy netes pedofil banda

Legalább 31-en meghaltak egy börtönlázadásban

Guinness-rekordot döntött a 83 éve házas szerelmespár