A fotó illusztráció: Shutterstock
Kiemelte, első osztályban semmiképpen ne kezdjük el betáblázni a gyermekünket, hiszen bőven elég neki az, hogy huzamosabb ideig kell egyhelyben ülnie és figyelnie az iskolában. Az óvodai alvás és a rengeteg játék után ugyanis reggeltől délutánig ül az iskolapadban, ha pedig emellé különórákat is tervezünk, könnyen túlterhelhetjük őt. Ehelyett a szakértő szerint tereljük inkább a tudás irányába, dicsérjük őt, viszont fontos, hogy ne haladjunk vele túlságosan előre a tanulásban, mert gyermekünk unatkozni fog az iskolában.
Mindezek mellett, ami talán a legfontosabb, hogy beszélgessünk a kicsikkel, és töltsünk velük minőségi időt. Az iskoláról való kérdezgetés sokszor nem elég, hiszen gyakran visszatérhet a klasszikus „semmi” válasz. A pszichológus szerint ennél sokkal hatékonyabban nyílik meg a gyermek, ha közös programokat szervezünk, és hagyjuk, hogy az őt érő ingerek révén kezdjen el mesélni iskolai élményeiről. Sokszor az is elég, ha csak közösen megnézünk egy filmet, hiszen akár a szereplők cselekedeteiről is eszébe juthat, hogy milyen finom volt az ebéd a menzán.