
Gyászol a világ: meghaltak a Kessler ikrek
Robbanásszerűen kilőtt az e-kereskedelem, jóval többet vásárolt a magyar lakosság interneten tavaly, mint 2023-ban. Összegszerűen ez 110 milliárd forintot jelent. - írja a Forbes.hu, a PwC Magyarország Digitális Kereskedelmi Körkép kutatásának, a Digitális Kereskedelmi Szövetség közreműködésével létrejött friss adatai alapján.
Az sem titok már, mekkora piacot vittek el a globális e-kereskedelmi óriások. Elég nagyot. Azok közül is egyértelműen a Temu vitte a prímet.
Az online rendelések negyede csomagautomatákon keresztül jut el a vásárlókhoz, a kínai piactér pedig 2024 legnagyobb vásárlótáborral és rendelési számmal bíró e-kereskedőjévé vált – derül ki a PwC Digitális Kereskedelmi Körkép riportjának legújabb kiadásából.
Ez számokban:
2024-ben a Temu több mint 9 millió teljesített megrendelést hozott mintegy 110 milliárd forintos forgalommal. Az aktív vásárlói bázis novemberre elérte az 1,8 millió főt Magyarországon.
Az eredmény annál inkább megdöbbentőbb, mivel 2024 végén veszített lendületéből, melyben a PwC szerint a Temu emelkedő árai és a romló árfolyam is szerepet játszott. Ugyanakkor, mint a kutatás is írja,
„agresszív marketingkampányával” a Temu bevonzotta a vásárlókat, az egész évben növelte a vásárlási gyakoriságukat, a továbbra is kedvező árakkal pedig „ugyanakkora költségkeretből több terméket tudtak vásárolni, ami tovább fokozta a vásárlási aktivitást”.
A teljes kiskereskedelemhez képest az online kereskedelem - visszatekintve a 2020–2021-es ,,covidévekre" - ,az infláció és az alávásárlások miatt két éven át nem tudott érdemben gyorsulni.
Tavaly viszont, még azt is megkockáztatja a kutatás, hogy
a hazai e-kereskedelem akkorát változott, amire a szektor közel 25 éves magyarországi fennállása óta még nem volt példa

Forrás: PwC, Központi Statisztikai Hivatal. Ábra: Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/II. (PwC)
Mit hoz a jövő?
A PwC szerint 2025-ben is a külföldi kereskedők és piacterek fognak dominálni. Egyre kiélezettebb lesz a verseny, hazai kereskedőként pedig nehéz lesz érvényesülni anélkül, hogy utolérjék a globális kereskedők szolgáltatási színvonalát, vagy hogy külföldre értékesítsenek.
Mentsvárat jelenthetnek ugyanakkor az EU fogyasztóvédelmi akciói, az online piacterek üzemeltetőire itthon kivetett kiskereskedelmi adó, vagy pedig a kínai platformok vámmentességét eltörlő uniós és amerikai tervek is, melyek a magyar szereplőknek kedvezhetnek.

Gyászol a világ: meghaltak a Kessler ikrek

Szívmelengető családi pillanat: nem akárkivel állt színpadra Marsi Anikó

Meglepő fordulat a Kincsvadászok jótékonysági gyűjtésében

Műsorváltozás - vadonatúj részekkel jön ma a Kincsvadászok!

Eldobta az agyát Sipos Peti és Sipos Tomi: ekkora hülyeségre még sem voltak felkészülve

Egyre kiélezettebb a küzdelem a Sztárban Sztár All Starsban: egy korábbi győztes távozott

Elhunyt a magyar szépség, a 90-es évek sztármodellje

Súlyos balesetet szenvedett Justin Bieber, énekelni is alig tud

Rákot diagnosztizáltak a népszerű sorozat sztárjánál

„Mintha nem ezen a bolygón lennél” – Ismét egymásnak feszültek a Megasztár mesterei

Kiderült a Megasztár versenyzőjének sorsa

Ne pislogjon, mert lemarad: Magyar színésznő játszik a Netflix legújabb sorozatában