Óriási összeg! Ennyit költöttek a Temun a magyarok

Soha nem látott nyomás alatt a hazai e-kereskedők. 25 éve nem volt ilyen.

Robbanásszerűen kilőtt az e-kereskedelem, jóval többet vásárolt a magyar lakosság interneten tavaly, mint 2023-ban. Összegszerűen ez 110 milliárd forintot jelent. - írja a Forbes.hu, a PwC Magyarország Digitális Kereskedelmi Körkép kutatásának, a Digitális Kereskedelmi Szövetség közreműködésével létrejött friss adatai alapján.

Az sem titok már, mekkora piacot vittek el a globális e-kereskedelmi óriások. Elég nagyot. Azok közül is egyértelműen a Temu vitte a prímet.

Az online rendelések negyede csomagautomatákon keresztül jut el a vásárlókhoz, a kínai piactér pedig 2024 legnagyobb vásárlótáborral és rendelési számmal bíró e-kereskedőjévé vált – derül ki a PwC Digitális Kereskedelmi Körkép riportjának legújabb kiadásából.

Ez számokban:

2024-ben a Temu több mint 9 millió teljesített megrendelést hozott mintegy 110 milliárd forintos forgalommal. Az aktív vásárlói bázis novemberre elérte az 1,8 millió főt Magyarországon.

Az eredmény annál inkább megdöbbentőbb, mivel 2024 végén veszített lendületéből, melyben a PwC szerint a Temu emelkedő árai és a romló árfolyam is szerepet játszott. Ugyanakkor, mint a kutatás is írja,

„agresszív marketingkampányával” a Temu bevonzotta a vásárlókat, az egész évben növelte a vásárlási gyakoriságukat, a továbbra is kedvező árakkal pedig „ugyanakkora költségkeretből több terméket tudtak vásárolni, ami tovább fokozta a vásárlási aktivitást”.

A teljes kiskereskedelemhez képest az online kereskedelem - visszatekintve a 2020–2021-es ,,covidévekre" - ,az infláció és az alávásárlások miatt két éven át nem tudott érdemben gyorsulni.
Tavaly viszont, még azt is megkockáztatja a kutatás, hogy

a hazai e-kereskedelem akkorát változott, amire a szektor közel 25 éves magyarországi fennállása óta még nem volt példa

Forrás: PwC, Központi Statisztikai Hivatal. Ábra: Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/II. (PwC)

Mit hoz a jövő?

A PwC szerint 2025-ben is a külföldi kereskedők és piacterek fognak dominálni. Egyre kiélezettebb lesz a verseny, hazai kereskedőként pedig nehéz lesz érvényesülni anélkül, hogy utolérjék a globális kereskedők szolgáltatási színvonalát, vagy hogy külföldre értékesítsenek.

Mentsvárat jelenthetnek ugyanakkor az EU fogyasztóvédelmi akciói, az online piacterek üzemeltetőire itthon kivetett kiskereskedelmi adó, vagy pedig a kínai platformok vámmentességét eltörlő uniós és amerikai tervek is, melyek a magyar szereplőknek kedvezhetnek.

2025. február 13. 17:50
A Tisza Párt gazdasági kabinetjének adóemelési terveire Szalai Piroska miniszterelnöki főtanácsadó közösségi oldalán...
Hiába tett meg mindent a nyáron Magyar Péter, hiába az országjárás, nem tudta növelni táborát. A Fidesz digitális ho...
Tímea először megrémült, majd szakemberhez fordult.
Ismét egy kamera buktatta le a perverz férfit.
Vascsővel, kalapáccsal, baltával és karddal verte rendszeresen a feleségét egy mezőkövesdi férfi. A nőt többször le ...
A haditechnikai eszközöket szállító járművek augusztus 27-én, szerdán léptek be az ország területére Hegyeshalomnál,...
A Barátság kőolajvezeték elleni legutóbbi súlyos légicsapás támadás volt Magyarország szuverenitása ellen, ezért a k...
Migrénnek hitte, erős fejfájára panaszkodott.
Kezdetben tesztüzemmódban, de csütörtöktől újraindulhat a kőolajszállítás Magyarországra a Barátság vezetéken keresz...