
Jótékonysági akciót indított Bedros J. Róbert
Fontos leszögezni, hogy a téli gumit kimondottan a téli körülmények közötti közlekedésre tervezik. Lágyabb keverékből készül, mint a nyári, vagyis sokkal rugalmasabb, így hideg időben az abroncs nagyobb felületen érintkezik az aszfalttal. Ez elősegíti, hogy az autó ne csússzon meg olyan könnyen, és hogy egy esetleges vészhelyzetben is könnyebb legyen vele megállni.
A gumigyártók úgy készítik a téli abroncsokat, hogy havas, jeges úton jóval rövidebb fékút is elegendő legyen, hogy megálljon a kocsi. A mély és különböző formájuk lamellák szerepe pedig, hogy kiszorítsák a vizet, és segítség a gumi megfelelő tapadását az úton. Gyorsabban elvezetik a vizet az abroncs felületéről, mint a nyári esetében, így értelemszerűen csökkentik az aquaplaning, azaz a felúszás kockázatát.

A fotó illusztráció: Shutterstock
Bár hasznos, sőt, akár életmentő is lehet egy-egy helyzetben a téli gumi, a szakemberek szerint ez sem örökéletű, és hat évnél idősebb garnitúrával már nem ajánlatos járni, még akkor sem, ha látszólag nincs túlságosan elkopva.

Jótékonysági akciót indított Bedros J. Róbert

Kiderült, mikor búcsúztatják Kálloy Molnár Pétert

Elhunyt Kiss Gábor - Megrendítő veszteség érte a villányi borvidéket

Rendkívüli műsorváltozás a TV 2-n, így tiszteleg a csatorna

Mit üzen ezzel a sejtelmes képpel Mikes Anna? - Egyre nagyobb a találgatás

Soha nem látott aukciós rekord született Magyarországon

Karácsonyi klippel debütált a Tények műsorvezetője, Szentpéteri Eszter

„Nem voltam szép gyerek” – Tilla gyerekkori fotójával üzent

„Hat éve újra megszülettem” – Tóth Gabi megrázó vallomása kislányáról

56 évesen is ultraszexi szettben Jennifer Lopez, újra bizonyította, a kor neki csak egy szám

Tűzoltóautó érkezett a Róna utcába, kiürült a stúdió

Dráma a stúdióban, a Szerencselány elutasította a TV 2 műsorának ajánlatát