
Rubint Réka is elmondta a véleményét az ausztráliai terrortámadásról
Fontos leszögezni, hogy a téli gumit kimondottan a téli körülmények közötti közlekedésre tervezik. Lágyabb keverékből készül, mint a nyári, vagyis sokkal rugalmasabb, így hideg időben az abroncs nagyobb felületen érintkezik az aszfalttal. Ez elősegíti, hogy az autó ne csússzon meg olyan könnyen, és hogy egy esetleges vészhelyzetben is könnyebb legyen vele megállni.
A gumigyártók úgy készítik a téli abroncsokat, hogy havas, jeges úton jóval rövidebb fékút is elegendő legyen, hogy megálljon a kocsi. A mély és különböző formájuk lamellák szerepe pedig, hogy kiszorítsák a vizet, és segítség a gumi megfelelő tapadását az úton. Gyorsabban elvezetik a vizet az abroncs felületéről, mint a nyári esetében, így értelemszerűen csökkentik az aquaplaning, azaz a felúszás kockázatát.

A fotó illusztráció: Shutterstock
Bár hasznos, sőt, akár életmentő is lehet egy-egy helyzetben a téli gumi, a szakemberek szerint ez sem örökéletű, és hat évnél idősebb garnitúrával már nem ajánlatos járni, még akkor sem, ha látszólag nincs túlságosan elkopva.

Rubint Réka is elmondta a véleményét az ausztráliai terrortámadásról

Meghan Markle megható családi képpel kívánt boldog ünnepeket

Ő sem kivétel: Ünnepi készülődéséről posztolt Ördög Nóra

Végső búcsút vettek Kálloy Molnár Péter színművésztől

Szabó Zsófi sokakat meglepett, így telik nála az ünnepi időszak

Országos tv-s premierrel érkezik a Mandoki Soulmates koncertfilmje

Nosztalgikus videóval üzent Thomas Gottschalk-nak Leslie Mandoki

Megtörte a csendet a Coldplay koncerten lebukott techvezér szeretője

Könnybe lábadt szemmel jelentkezett be a TV 2 műsorvezetője, ilyen állapotban még sosem láttuk

Mesébe illő találkozás: Csézy kislánya elvarázsolta Placido Domingot

Egy tudós „felboncolta” a Grincset, és hátborzongató felismerésre jutott

5 praktika, hogy ne betegedjen le karácsony előtt