
Rudán Joe: Minden normális ember a háború ellen van
Fontos leszögezni, hogy a téli gumit kimondottan a téli körülmények közötti közlekedésre tervezik. Lágyabb keverékből készül, mint a nyári, vagyis sokkal rugalmasabb, így hideg időben az abroncs nagyobb felületen érintkezik az aszfalttal. Ez elősegíti, hogy az autó ne csússzon meg olyan könnyen, és hogy egy esetleges vészhelyzetben is könnyebb legyen vele megállni.
A gumigyártók úgy készítik a téli abroncsokat, hogy havas, jeges úton jóval rövidebb fékút is elegendő legyen, hogy megálljon a kocsi. A mély és különböző formájuk lamellák szerepe pedig, hogy kiszorítsák a vizet, és segítség a gumi megfelelő tapadását az úton. Gyorsabban elvezetik a vizet az abroncs felületéről, mint a nyári esetében, így értelemszerűen csökkentik az aquaplaning, azaz a felúszás kockázatát.

A fotó illusztráció: Shutterstock
Bár hasznos, sőt, akár életmentő is lehet egy-egy helyzetben a téli gumi, a szakemberek szerint ez sem örökéletű, és hat évnél idősebb garnitúrával már nem ajánlatos járni, még akkor sem, ha látszólag nincs túlságosan elkopva.

Rudán Joe: Minden normális ember a háború ellen van

Kucsera Gábor: Itthon békésen sétálgathatunk a karácsonyi vásárokban, hiszen nálunk nincsenek terrortámadások

Nem akárki lépett be a TV 2 stúdiójába, még Fejes Tominak is leesett az álla

Megható pillanatok az Újratervezésben

Kasza Tibi: a forgatás egy bábeli zűrzavarra emlékeztetett

Újratervezés karácsonyi különkiadás: Új otthon, új remények a bácsalmási tragédia után

Kedvenc magyar éttermében járt Leslie Mandoki, Andy Vajnáról is megemlékezett

Kéményből jött a segélykiáltás: A pomázi tűzoltók ledöbbentek, ki rekedt odabent

Őrült pillanat lett a világ legviccesebb természetfotója

Hétvégi meteorözön: Minden eddiginél fényesebb égi show-t ígérnek a Geminidák

Megkezdődött az Adni Öröm! adománygyűjtő akció

Féltávnál a MikulásGyár