2025. november 11. kedd, Márton
7°C Budapest

Magyar a világ egyik legszebb vitamincsaládja, Red Dot díjas a Nutriversum

A világ egyik legnagyobb és legrangosabb dizájnszakmai elismerését jelentő Red Dot díjat kapott a magyar táplálékkiegészítő márka, a Nutriversum megújult csomagolása. Az 53 féle vitaminból álló termékcsaládnak 35 ország élelmiszeripari jogi követelményeinek figyelembevételével kellett megálmodnia az egymástól megkülönböztethető, mégis egységes csomagolást.
Tenyek.hu
2023. november 08., szerda 16:50
Vágólapra másolva!

Idén összesen 3471 pályamű érkezett a dizájnszakma Oscarjaként emlegetett Red Dot Awardra. Igen erős mezőnyben kapta az elismerést termékdizájn kategóriában a magyar Nutriversum. A verseny rangját jól mutatja, hogy olyan márkák is díjazva lettek az idei évben, mint az Apple, a Ferrari vagy a Bosch.

Nutriversum pályaműve: https://www.red-dot.org/project/nutriversum-vitamins-66269

Letisztultság, egyszerűsített színhasználat, lekerekített dizájnelemek vagy apró, barátságos üzenetek jellemzik a Nutriversum megújult csomagolását, hiszen a tervezés során a márka legfontosabb értékeit vették figyelembe: minimalizmus, barátságosság és fenntarthatóság.

 – mondta Fetter Ármin, a Nutriversum marketingvezetője.


A tervezés során szem előtt kellett tartani az élelmiszeriparra jellemző rengeteg jogi kötelezettséget, amelyek sok esetben országonként eltérnek. Így a dizájn megalkotásánál törekedni kellett arra, hogy minden szempontból megfeleljen a márka azon országok élelmiszerjelölési elvárásainak, ahol forgalmazzák a termékeiket. Például nem használhattak olyan piktogramokat vagy szavakat a csomagoláson, amelyek tévesen azt a látszatot kelthetik a fogyasztóban, hogy a táplálékkiegészítő helyettesítheti az egészséges életmódot vagy a kiegyensúlyozott táplálkozást. 

– tette hozzá Fetter Ármin, a Nutriversum marketingvezetője.

A dizájn mellett a fenntarthatóságot szem előtt tartva a csomagolóanyag kiválasztásánál is egy teljesen új koncepciót hozott a Nutriversum. A mindenki által ismert vitaminos dobozok helyett a vitaminjaik 100%-ban újrahasznosítható, simítózáras tasakokba kerültek. Ezzel a megoldással éves szinten körülbelül 2 tonnával kevesebb műanyaghulladékot termelnek. Ezt a csomagolóanyag súlyának csökkentésével érik el, hiszen egy klasszikus vitaminos doboz súlya átlagosan 25 gramm, az új megoldásuk pedig csupán 5 grammot nyom. Ez a súly- és méretbeli csökkenés közvetlenül hat a szállíthatósági és raktározási tényezőkre is, ami tovább erősíti a fenntarthatósággal kapcsolatos törekvéseiket.

Emellett októbertől hulladékgyűjtő állomásokkal találkozhatnak a Nutriversum üzleteibe betérő vásárlók. Ezzel a kezdeményezéssel szeretné motiválni a vásárlóit a Nutriversum az elhasznált műanyag- és fémhulladék szelektív gyűjtésére, amelyekért cserébe egyedi kedvezményeket vagy termékeket kapnak a vásárlók. A mostani innováció egy hosszú távú stratégia része, melynek célja, hogy a Nutriversum fenntartható márkává váljon a táplálékkiegészítők piacán.

A dizájn tervezését a Nutriversum marketingosztálya, Fetter Ármin marketing vezető

végezte, Bali Zsófia art director, Pekár Áron grafikus és Németh Martina grafikus végezte.

+Ez is érdekelheti

+Címoldalról ajánljuk