Az iparág felfutását jelzi - folytatta -, hogy az Egyesült Államokban két év alatt 15 akkumulátorgyár építését jelentették be, és a legnagyobb európai országokban már most is sok ilyen működik, Franciaországban, Olaszországban vagy Spanyolországban. Közlése szerint a régióban is beindult a verseny. Románia és Csehország is fel akarja futtatni a gyártást, és a legnagyobb ilyen gyár Lengyelországban működik Európában.
Ebbe a versenybe Magyarország is benevezett, és ha a beruházások megvalósulnak, tízmilliós országként is képes lesz arra, hogy 2030-ra a harmadik helyen legyen akkumulátorgyártásban. Ez sok ezer munkahelyet jelent és fontos hídfőállásokat a jövő iparágában. A debreceni CATL-beruházás ennek a tervnek a része - mondta. Hangsúlyozta, hogy ez az új gyár a hazai autógyáraknak is készítene akkumulátorokat, így a Debrecenben beruházó BMW-nek is. Kilencezer új munkahely jönne létre és óriási adóbevételt jelentene ez a városnak évtizedekre - jelezte. Emlékeztetett: ugyanez a vállalat ugyanilyen gyárat épített a németországi Türingiában, azon a helyen, ahol szocialisták és zöldek kormányoznak, akik "keblükre ölelték" az egészet.
Az ottani környezetvédelmi miniszter úgy érvelt a beruházás támogatása mellett, hogy "fontos szerepet játszottak a tiszta energiában rejlő lehetőségek. A megújuló energia jelenti az alapját a vonzó üzleti helyszíneknek, a jövőbiztos munkahelyeknek és a nagyobb fokú klímavédelemnek. Jó úton járunk itt Türingiában." Ezzel kapcsolatban Dömötör Csaba végül feltette a kérdést: ami tiszta energiát, jövőt és munkahelyeket jelent Németországban, arra miért mondják azt Debrecenben, hogy környezetpusztító?
Címlapfotó: Dömötör Csaba hivatalos Facebook-oldala