2025. november 02. vasárnap, Achilles
11°C Budapest

Sokkal tudatosabban vásárolunk vitaminokat és táplálékkiegészítőket, mint valaha

Hosszú évek után már nem az ár a legfontosabb döntési tényező egy termék kiválasztásakor, hanem az összetétel. Ezeket viszont a vevői értékelések, majd pedig a termékek íze követi - derült ki a Nutriversum legújabb kutatásából.
Tenyek.hu
2024. április 17., szerda 13:54
Vágólapra másolva!

Már nem a fogyás a leggyakoribb ok, amiért az emberek táplálékkiegészítőket vásárolnak - derült ki a Nutriversum legújabb fogyasztói kutatásából.

A megkérdezettek 87 százaléka az általános, egészséges életmód támogatása miatt fogyaszt ilyen termékeket. 44 százalékuk viszont a megbetegedések elkerülése érdekében, 42 százalékuk pedig szépségápolási célra alkalmazza őket.

A magyar táplálékkiegészítő cég 800 fős kutatása rámutatott, hogy továbbra is a kollagén az egyik legfelkapottabb összetevő. Második helyen a vitaminok, harmadik helyen a fehérjetartalmú termékek állnak.

Az előző évekhez képest növekedést mutatott a női formulák, az ízület-támogatók és az egészséges élelmiszerek kategóriája is.

– mondta Fetter Ármin, a Nutriversum marketing vezetője, aki azt is elárulta, hogy a döntési tényezők listáján az összetételt és az árat a "vevői értékelések", majd "a termék íze" szempontok követik.

A felmérés szerint viszont egyre többet is költünk vitaminokra és táplálékkiegészítőkre. A legtöbben havi szinten 5-10 ezer forintközött adnak ki ilyen termékekre, míg 10-20 ezer forintközött kevesebben. A harmadik helyen azonban az 5 ezer forint alatti kategória áll.

A növekedés ott figyelhető meg, hogy míg a korábbi években inkább az 5 ezer forinthoz húzott a leggyakoribb kosárérték átlaga, 2023-ban ez már inkább a 10 ezerhez közelített.

– egészítette ki az eredményeket a cég marketing vezetője.

A felmérés rámutat arra is, hogy ezeket a termékeket már nem csak a fiatal felnőttek vásárolják, hiszen egyre több az idősebb fogyasztó.

A vásárlóik számában ugyanis a két legnagyobb növekedést mutató korosztály a 45-54, illetve az 55-65 évesek voltak. Előbbi 22, utóbbi 38 százalékos növekedést mutatott az előző évhez képest.

A Nutriversum a nehéz gazdasági helyzet ellenére sikeres évet zárhat maga mögött, hiszen nettó 2,69 milliárd forintos árbevétellel zárta a 2023-as évet, ami 5 százalék emelkedés az előző évhez képest.

– értékelte az évet Fetter Ármin.

A címlapfotó illusztráció: Shutterstock

+Ez is érdekelheti

+Címoldalról ajánljuk