
Lenézi az embereket a Tisza! Hol a nyugdíjasok halálát kívánják, hol egy disznóhoz hasonlítják őket
Kulcsfontosságú beruházás a visegrádi országok közötti gyorsvasúti összeköttetés, hiszen egész Közép-Európában nincs elég gyorsvasút - mutatott rá a tárcavezető.
Kiemelte: ezért is döntött úgy a négy visegrádi ország, hogy megépíti a Budapestet Varsóval összekötő gyorsvasutat, amely keresztülhalad majd Pozsonyon, illetve Prágán is.
A magyarországi megvalósíthatósági tanulmány elkészült, elsőként a négy ország közül. Ezért szeptemberre össze is hívták a V4-ek közlekedési munkacsoportját - tette hozzá.
Jelezte: a magyar megvalósíthatósági tanulmány egy 170 kilométeres magyarországi pályával számol, és a megtérülési mutatók egészen kimagaslóak. A magyar vonal Kelenföldről indul Törökbálintig, a mostani vasútfejlesztések nyomvonalán. Utána pedig a környezet kímélése érdekében a Vértest délről elkerülve jutna el Győrig, ahonnan az autópályához szinte odasimulva haladna egészen a magyar-osztrák-szlovák hármashatár területére. Annál is inkább, merthogy ott lenne egy csatlakozási lehetőség a nyugat-európai gyorsvasúti rendszerhez - magyarázta Szijjártó Péter.
Mint mondta, a magyarországi szakaszon a domborzati viszonyoknak megfelelően a 230 és a 320 kilométer/óra közötti sebesség látszik reálisnak és fenntarthatónak. Ez azt jelentené, hogy Pozsonyba másfél, Prágába három és fél, Varsóba pedig öt és fél óra alatt lehetne odaérni - mondta, hozzátéve: a nyugati vasútrendszerhez történő kapcsolódás miatt Frankfurt, Berlin, illetve Milánó belvárosai is gyakorlatilag fél napon belül elérhetőek lesznek Budapest belvárosából.
Környezetvédelmi szempontból is jelentős lenne ez a projekt, hiszen éves szinten mintegy 400 ezer tonna szén-dioxid-kibocsátást tudna meggátolni a közép-európai térségben. Emellett pedig a kalkulációk szerint az egész regionális gyorsvasút mintegy húszmillió utast tudna évente szállítani - mutatott rá.
Kiemelte: az Európai Uniónak van egy célkitűzése, hogy 2050-re megháromszorozza a gyorsvasutak hosszát.
"Ezért most az a dolgunk, hogy a 2021-2027-es időszakra szóló költségvetési ciklusban a tervezés és előkészítés finanszírozására európai uniós pénzeket vonjunk be" - húzta alá.
A projekt egy tíz évet igénybe vevő folyamat. Fontos ugyanakkor kiemelni, hogy a magyarországi szakaszokat a belföldi intercity forgalom is tudná használni, így Győrbe, Sopronba, Szombathelyre, de a Balatonra is előbb oda lehetne érni - mondta végezetül a miniszter.
MTI

Lenézi az embereket a Tisza! Hol a nyugdíjasok halálát kívánják, hol egy disznóhoz hasonlítják őket

Szakértő részletezte: Ezért ilyen alacsony a Tisza Párt támogatottsága a nyugdíjasok körében

Ez a Tisza igazi arca! A szakértőjük szerint ha fenik a kést, a malacnak nem kell megmondani, hogy mi jön

Nem hazudtolta meg magát Pankotai Lili: szerinte egy „mocskosul igénytelen ország vagyunk” (VIDEÓ)

Magyar Péter lebukott: a Tisza Párt embere, Köteles Lajos veszített a Fidesszel szemben Nagykőrösön + videó

Tuzson Bence: Magyarország beperli az Európai Bíróságot a brüsszeli migrációs bírság miatt

Az EU-csúcson eldől a befagyasztott orosz vagyon sorsa

Magyar Péter embere azon sajnálkozik, hogy a magasabb nyugdíjjal rendelkezők tovább élnek + videó

Szijjártó Péter: Brüsszel újabb 80 ezer milliárd forintot akar elküldeni Ukrajnába

Lázárinfó Orbán Viktorral a szegedi háborúellenes gyűlésen

Tarolt a Fidesz Nagykőrösön, lebőgött a baloldal

Gulyás Gergely: Jogsértő és hadüzenettel ér fel, amire Brüsszel készül


