tévé

Kiderült, hogy mire panaszkodnak a legtöbben, ha tévézésről van szó

Az elmúlt év második felében több panasz is érkezett a média- és hírközlési biztos hivatalához a médiabox és a tv-applikációk működésével kapcsolatban.

Azt írták, hogy a legtöbben a műsorfelvételi és -visszanézési lehetőség korlátozottságát, a felvétel funkció nem megfelelő működését és a felvételnél a reklámok kihagyhatatlanságát sérelmezték. Visszatérő kifogások érik emellett a csatornakiosztást is - tették hozzá.

A panaszokból és más fogyasztói jelzésekből kitűnik, hogy a tévénézők nem rendelkeznek elegendő információval a szolgáltatás igénybevételére vonatkozó feltételekről - állapította meg az NMHH. Kastory Edina média- és hírközlési biztos szerint nem könnyű átlátni a sokféle műsorfogyasztási módot. Míg a televíziós tartalmakat korábban csak meghatározott helyen, előre meghirdetett műsorrend szerint lehetett elérni, ma már az előfizetői ponttól távol, akár egy okoseszközön is nézhető a tévé. A műsorszámokat pedig a műsorújságban feltüntetett időpontnál később, és akár többször is meg lehet nézni - hívták fel a figyelmet.

A technológiák határai összemosódnak, és a szolgáltatáscsomagok több különböző platform (tévé, internet, telefon, okoseszközök) egyidejű használatát is lehetővé teszik - írták. 

A fotó illusztráció: Shutterstock

Az NMHH egyebek mellett felhívta a figyelmet arra, hogy a tartalmat más állítja elő, más teszi a műsorba és más juttatja el a fogyasztóhoz, tehát nem a műsorszolgáltatónál lehet panaszt emelni ezzel kapcsolatban.

Arról, hogy melyik műsor vehető fel, a tartalomszolgáltató dönt. A műsorok köre az érintettek megállapodásától és nem kis mértékben szerzői jogi vonatkozásoktól függ - figyelmeztetett az NMHH. Emlékeztettek: a műsorszolgáltatást csak csomagban lehet igénybe venni, az egyes csatornák nem válogathatók össze egyénileg.

A felvételre alkalmas eszközök nem teszik lehetővé valamennyi műsor felvételét, a felvétel és a visszanézés során a reklámok kihagyását, átugrását - közölték. A média- és hírközlési biztos tapasztalatai szerint a hírközlési szolgáltatónak érdeke, hogy az előfizető elégedett legyen az általa nyújtott alap- és kiegészítő szolgáltatással.

A Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságnak a médiafogyasztási szokásokat felmérő, a közelmúltban készült kutatása is megerősíti, hogy a hagyományos tévénézés pozíciója töretlen. A legtöbb háztartásban televízión keresztül (is) követik az éppen közvetített (úgynevezett lineáris) műsorokat.

Ezen kívül természetesen a lekérhető tartalmak fogyasztása is mind szélesebb körben terjed, a fizetős streaming-szolgáltatásokat is egyre többen nézik a korszerű informatikai eszközökön, így okostelefonon, laptopon, tableten - közölte az MTI.

2023. január 17. 18:01
Magyarország nem akarja, hogy az Európai Unió harcban álljon, ezért nem támogatja Ukrajna uniós tagságát sem - mondt...
Ha beigazolódik, hogy Ruszin-Szendi Romulusz rendszeresen, akár zárt téri gyűlésekre, akár nyilvános eseményekre feg...
Múlt héten öngyilkosságot követett el Hódmezővásárhely rendőrkapitánya, Szabó Zsolt alezredes. Noha az ellenzék Márk...
Míg 2010-ben három, ma tíz autópálya éri el az országhatárt, miközben 2010-ben kevesebb mint 1300 kilométernyi gyors...
Sikert sikerre halmoz, megőrülnek érte a nők, bár az igazi nagy szerelmet még nem találta meg Peter Sramek. 32 éves ...
family
ELADTÁK A JIMMY-VILLÁT? - Évek óta árulják a Király csepeli házat, most hirtelen mindenhonnan eltűnt a hirdetés, de ...
family
Afrikába szökött Krausz Gábor és Mikes Anna. A földi paradicsomban, a Seychelle-szigeteken töltik a friss házasok a ...
family
Egy évvel volt felesége halála után most először beszél nyíltan ország-világ előtt új szerelméről Galambos Lajos. A ...
family