Vizsgálatot indítottak Magyarországon a Lidl ellen

A cég a reklámkampányaiban vélhetően megtévesztő módon állította, hogy a "Lidl a legolcsóbb élelmiszerlánc”.

A versenhyatóság közleményében kiemelte, hogy az általa működtetett árfigyelő pontosan megmutatja, hogy az egyes termékkategóriákban, az adott napon mely kiskereskedelmi láncok kínálják a legkedvezőbb árakat.

A tájékoztatás szerint a versenyhivatal észlelte, hogy a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. a 2023. február 13-tól alkalmazott kereskedelmi kommunikációjában "A Lidl a legolcsóbb élelmiszerlánc" állítást tette, amely szlogen az átlagfogyasztó számára azt sugallhatja, hogy cég termékkínálata minden egyes többi magyarországi áruházlánchoz képest ténylegesen a legolcsóbb, és amely állítás vélhetően valótlan tartalmú.

Továbbá a kereskedelmi kommunikációban megjelölt, a Pénzcentrum által végzett nem reprezentatív felmérés valószínűsíthetően nem alkalmas az eljárás alá vont vállalkozás piacelsőségi állításának objektív, tényszerű igazolására.

Mindezek alapján a nemzeti versenyhatóság a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt versenyfelügyeleti eljárást indított a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt.-vel szemben.

A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul.

Fotó: Lidl Magyarország hivatalos Facebook-oldala

A hatóság által működtetett arfigyelo.gvh.hu honlapon jelenleg 6 kiskereskedelmi lánc mintegy 1200 boltjában, több mint 60 termékcsoport árai között kereshetnek a felhasználók. Az árfigyelő segítségével bárki könnyedén összehasonlíthatja a termékek árait a különböző kiskereskedőknél - írták.

A Lidl Magyarország a GVH közleményére reagálva hangsúlyozta, hogy mindenben együttműködik a hatósággal és a témában releváns kért információkat teljes körűen rendelkezésre bocsátja.

A társaság az MTI-hez eljuttatott közleményében arról tájékoztatott, hogy a pénzcentrum.hu és a Debreceni Egyetem közös kutatására alapozta reklámkampányát. A két hónapon át tartó felmérés során megkérdezett több mint 17 ezer fogyasztó rangsorolta a kutatásban szereplő üzletláncokat, aszerint, hogy melyikben lehet a legkedvezőbb áron bevásárolni a termékkategóriák meghatározása nélkül.

A vállalat álláspontja szerint a fogyasztókat a jogszabályoknak megfelelően tájékoztatta mind a Lidltől függetlenül végzett kutatásról, mind pedig a reklámállítás jellegéről.

2023. július 10. 14:26
Az indulatok és az agresszió felkorbácsolásának a politikában mindig rossz vége van a miniszterelnök szerint.
A Tisza-adó szálai Brüsszelbe vezetnek, ugyanis Brüsszelben nagyobb adóterhet raknának a családok nyakába, miközben ...
A miniszterelnök a Harcosok Klubjában arról írt, hogy Brüsszel katonákat küldene Ukrajnába, de Magyarországnak a háb...
Eddig nem merte megtenni, csak eljátszott a gondolattal. Most viszont nagy fába vágja a fejszéjét Molnár Anikó! Az e...
family
Hetek óta orrfacsaró bűz terjed egy budapesti társasházban. A lakók azt mondják, hogy már aludni sem tudnak a retten...
family
Miért nem szóltak senkinek? Mi történhetett valójában a négy fal között és miért kellett meghalnia annak a két hónap...
family
Sztárfellépőkkel és ingyenes koncertekkel ünnepli a Hatoslottó megújulását a Szerencsejáték Zrt. Az eseménysorozat ...
Sztárfellépőkkel és ingyenes koncertekkel ünnepli a Hatoslottó megújulását a Szerencsejáték Zrt. Az eseménysorozat a...