Vizsgálatot indítottak Magyarországon a Lidl ellen

A cég a reklámkampányaiban vélhetően megtévesztő módon állította, hogy a "Lidl a legolcsóbb élelmiszerlánc”.

A versenhyatóság közleményében kiemelte, hogy az általa működtetett árfigyelő pontosan megmutatja, hogy az egyes termékkategóriákban, az adott napon mely kiskereskedelmi láncok kínálják a legkedvezőbb árakat.

A tájékoztatás szerint a versenyhivatal észlelte, hogy a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. a 2023. február 13-tól alkalmazott kereskedelmi kommunikációjában "A Lidl a legolcsóbb élelmiszerlánc" állítást tette, amely szlogen az átlagfogyasztó számára azt sugallhatja, hogy cég termékkínálata minden egyes többi magyarországi áruházlánchoz képest ténylegesen a legolcsóbb, és amely állítás vélhetően valótlan tartalmú.

Továbbá a kereskedelmi kommunikációban megjelölt, a Pénzcentrum által végzett nem reprezentatív felmérés valószínűsíthetően nem alkalmas az eljárás alá vont vállalkozás piacelsőségi állításának objektív, tényszerű igazolására.

Mindezek alapján a nemzeti versenyhatóság a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt versenyfelügyeleti eljárást indított a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt.-vel szemben.

A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul.

Fotó: Lidl Magyarország hivatalos Facebook-oldala

A hatóság által működtetett arfigyelo.gvh.hu honlapon jelenleg 6 kiskereskedelmi lánc mintegy 1200 boltjában, több mint 60 termékcsoport árai között kereshetnek a felhasználók. Az árfigyelő segítségével bárki könnyedén összehasonlíthatja a termékek árait a különböző kiskereskedőknél - írták.

A Lidl Magyarország a GVH közleményére reagálva hangsúlyozta, hogy mindenben együttműködik a hatósággal és a témában releváns kért információkat teljes körűen rendelkezésre bocsátja.

A társaság az MTI-hez eljuttatott közleményében arról tájékoztatott, hogy a pénzcentrum.hu és a Debreceni Egyetem közös kutatására alapozta reklámkampányát. A két hónapon át tartó felmérés során megkérdezett több mint 17 ezer fogyasztó rangsorolta a kutatásban szereplő üzletláncokat, aszerint, hogy melyikben lehet a legkedvezőbb áron bevásárolni a termékkategóriák meghatározása nélkül.

A vállalat álláspontja szerint a fogyasztókat a jogszabályoknak megfelelően tájékoztatta mind a Lidltől függetlenül végzett kutatásról, mind pedig a reklámállítás jellegéről.

2023. július 10. 14:26
Akinek Zelenszkij fontosabb, mint a kényszersorozás során agyonvert Sebestyén József és a családja, az ne papoljon n...
Újabb szörnyű képsorok készültek Ukrajnában a kényszersorozásról.
Denisz Smihal ukrán miniszterelnök benyújtotta lemondását, az erről szóló, kézzel írott nyilatkozatát kedden tette k...
Egy hajszálon múlott, hogy újabb fordulatot vegyen az élete.
HAZATÉRÉS - Véget ért Kapu Tibor küldetése, sikeresen landolt a magyar asztronautával a fedélzetén a Dragon űrkapszu...
Drog, alkohol, öngyilkosság, életveszélyes dolgokra buzdít dalaiban Azahriah. Legalábbis erre figyelt fel a Nemzeti ...
family
Állandó napsütés vagy végtelen sötétség, lebegő fogkrém és kiszakadó zoknik - az űrben teljesen más az élet, mint am...
family
Azt már tudjuk, hogyan landolt Kapu Tibor a Csendes-óceánban, most pedig megmutatjuk, hogy mi minden jön még ezután!...
family
Kegyetlen hőség, hihetetlen sebesség, óriási fizikai erők hatottak a visszatérő űrkapszulára, most megmutatjuk, mit ...
family