Az elmúlt időszakban megsokszorozódott a banki csalók száma, akik egyre több lakost kényszerítenek személyes adataik megadására, mindezt telefonon. A rendőrség még júliusban adott ki erről egy közleményt.
A hívó fél jellemzően banki alkalmazottnak adja ki magát, majd arról tájékoztat, hogy csalás történt a kártyával, ezért fontos egyeztetni a bankkártya adatokat. Az érintettek sokszor bedőlnek ennek a trükknek, hiszen a pénzüket féltve nem gondolják végig, hogy az adatok a bank részére elérhetőek, miért kellene azokat nekik megadni, vagy azokat egyeztetni. Még az is előfordul, hogy megadják a bankkártya hátoldalán található, úgynevezett CVC kódot is, amelyet soha, semmilyen szolgáltató nem kér.
Októberben számoltunk be arról, hogy egy férfinek sikerült lebuktatni az egyik csalót, aki egy kereskedelmi bank alkalmazottjának adta ki magát, majd közölte a felvétel készítőjével, hogy gyanús tranzakciók történtek a számláján. Ezt követően arra kérte kiszemelt áldozatát, hogy mondja be a bankkártyája adatait, ugyanis csak így tudják "zárolni a bankkártyát".