Rohamra készülnek a plázák, évek óta nem látott akciókkal csalogatnak a boltok

Leginkább ruházati terméket és műszaki cikkeket szoktak vinni a magyarok a két ünnep közötti nagy leárazások alkalmával, és ez idén sem lesz másként - mondta a Pénzcentrumnak Neubauer Katalin. A gigaakciók, ha óvatosan is, de idén már az ünnepek előtt megkezdődtek. Ennek az volt az oka, hogy a kereskedőknek a rossz gazdasági helyzet miatt motiválni is kellett a vásárlókat, hogy náluk költsék a pénzüket.

A két ünnep közötti időszak hagyományosan a leértékelések kezdete is, ekkor óriási akciókkal készülnek a kereskedők azoknak, akik sokallották egy-egy termék árát a boltokban. Ha azonban vásárlás közben idén nyitott szememmel jártunk az elmúlt hetekben, akkor észrevehettük, hogy idén már a karácsonyi ünnepek előtt elindultak a komolyabb leértékelések, tehát arra lehet számítani, hogy ezeket folytatják majd a kereskedők a karácsony második napjától december 31-ig tartó időszakban is – legfeljebb kicsit még engednek a leszállított árakból is. Neubauer Katalinnal, a Magyar Nemzeti Kereskedelmi szövetség főtitkárával járta körbe a Pénzcentrum, hogy idén mire számíthatunk a boltokban a két ünnep között.

A főtitkár a hírportál kérdésére azt válaszolta, hogy a korábbi években megszokottnál máris sokkal komolyabb leárazásokat voltak kénytelenek eszközölni a kereskedők annak érdekében, hogy az árukészlet biztosan a kívánt tempóban fogyjon. A nagy kiárusítások kezdete azonban meg fog egyezni a megszokottal, tehát akár már 27-én érdemes lehet útra kelni, ha nagy akciókra vágyunk.

Ahogy mindig, várhatóan most is a két ünnep között indulnak a nagy kiárusítások, akciók és leértékelések, de az elmúlt években megszokotthoz képest várhatóan valamivel nagyobb mértékűek lesznek. Ennek az az oka, hogy bár jól alakult a forgalom a november végi-decemberi időszakban, ám ehhez az is kellett, hogy a 10-15 százalékos árengedmény-mérték helyett inkább 20-30 százalékosnak kellett lennie a már meghirdetett és elindított akcióknak ahhoz, hogy valóban megvegyék a leárazott termékeket

- fogalmazott Neubauer Katalin.

A főtitkár szerint ugyanakkor némi változás történt abban a tekintetben, hogy mit vesznek az emberek és mennyiért. Mivel az infláció éves mértéke, valamint a reálbér-csökkenés idén komoly hatással volt a magyar pénztárcákra, a kereskedelem szereplőinek mindezt észben tartva kellett becsalogatnia a vevőket az üzletbe, és rávenni őket arra, hogy náluk költsék pénzüket - számolt be kedden a Pénzintézet.

Ha a kereskedők egy kellően nagy készlettel várták a karácsonyi rohamot, akkor működött jól. De, ha azt vesszük, hogy egy nagyobb készlettel szinte ugyanaz a bevétel volt elérhető mint tavaly ilyenkor, akkor azt mondhatjuk, hogy jobban kellett "motiválni" a vásárlókat. Általánosságban elmondható, ha a kereskedő nagyobb árukészlettel vágott neki az ünnepi vásárlások időszakának, akkor karácsony után is számíthat arra, hogy a két ünnep között is nála vásárolnak majd többen

- mondta erről Neubauer Katalin.

A fotó illusztráció: Shutterstock

Mit visznek inkább?

Persze arra is kíváncsi volt a hírpotál, vajon folytatódik-e a trend, mely szerint inkább ruhát szeretnénk olcsóbban szerezni a két ünnep közötti leárazáson? Itt ráadásul bejön az is, hogy a cikk elején már említett visszacserélési hullám a legnagyobb mértékben a ruhaneműt érinti, tehát ezekbe a boltokba többen mennek.

Várhatóan a ruházati termékek esetében lesz nagyobb az érdeklődés, mert az ünnep után szinte azonnal el szokott indulni a "cserebere-időszak". Az ajándékba kapott, de nem megfelelő méretű vagy egyszerűen nem tetsző termékeket igyekeznek kicserélni a vásárlók. A kereskedők pedig ebben az időszakban természetesen még nagyobb készletkisöprő akciókkal készülnek, és a műszaki cikkeknél is elmondható, hogy ilyenkor többen élnek a cserelehetőségekkel

- erősítette meg a Pénzintézet feltételezését Neubauer Katalin. Itt viszont arra is kitért, hogy van honnan visszakapaszkodnia a non-food üzletágnak: a decembert megelőző hónapokban ugyanis ez a szektor nem szerepelt valami fényesen.

Az október-november a nem élelmiszerek kategóriájában a várakozásokat nem érte el, de a december bepótolta az elmaradásokat. Sokkal intenzívebb akciók kellettek, sokkal jobban oda kellett figyelni a napi marketingtevékenységre. Napi szinten kellett ellenőrizni a készletet, a vásárlói reakciókat. Mihez nyúlnak jobban? Az a kereskedő, aki képes volt gyorsan reagálni a vásárlói igényekre, változó attitűdökre, odafigyelt a részletekre, annak ment jobban

- zárta gondolatait a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség főtitkára.

2023. december 26. 15:25
Ideiglenes kitelepítéseket rendeltek el a helyi hatóságok az egyesült államokbeli Észak-Karolinához tartozó több szi...
A klímaváltozás miatt annyira visszahúzódott az észak-olaszországi Lombardiában fekvő egyik legnagyobb gleccser, a V...
Semmit nem tett Karácsony Gergely a budapesti lakhatási válság enyhítéséért – fogalmazott Szentkirályi Alexandra, ak...
Magyar Péter közölte, hogy nem Orbán Viktor akar békét, hanem Ursula. Nem szabad kánikulában annyit a napon lenni – ...
Újabb adással jelentkezett a Harcosok órája, amelyben Kovács Zoltán és Menczer Tamás voltak a műsorvezető Német Balá...
Az Egyesült Államok külügyminisztere ünnepi nyilatkozatban köszöntötte Magyarországot augusztus 20-án. Marco Rubio h...
Kocsis Máté szerint a Tisza Párt elnökének az a baja a Fidesszel, hogy nincs benne.
A bejelentés után a rendőrség azonnal intézkedett.