Kiemelték, az ügyfelek igényeihez igazítva, az új vállalati digitalizációs törekvéseket szem előtt tartva indították el a saját e-matrica-lekérdezőjüket, amely a NÚSZ szerint ebben a témában az egyetlen pontos és hivatalos tájékoztatást tartalmazó online felület Magyarországon.
A telefonos ügyfélszolgálatra érkező hívások közül minden ötödikben az adott járműre érvényes autópálya-matricáról érdeklődnek az ügyfelek, tavaly nagyjából 25 ezer alkalommal kérdeztek rá az e-matricára és az érvényességre - írták a közleményben.
Részletezték, hogy az e-matrica-lekérdező a társaság megújult nemzetiutdij.hu oldalán érhető el, segítségével bárki megnézheti, hogy egy adott gépjármű a lekérdezés időpillanatában rendelkezik-e érvényes autópálya-matricával.
Az adatok lehívása a NÚSZ Zrt. saját adatbázisából történik, amely teljeskörű információt tartalmaz a hazai díjköteles utakra történt matricavásárlásokról. A lekérdezés eredménye nem függ a vásárlás módjától, helyétől, azaz mindegy, hogy a vignettát a NÚSZ Zrt.-nél vagy a társaság viszonteladó partnerein keresztül, benzinkúton, az interneten, esetleg SMS-ben vagy mobilapplikáción keresztül vették-e meg - hívták fel a figyelmet a közleményben.