Mi a véleménye a pesti alsó rakpart gyalogos fejlesztéséről?

Szavazzon ön is! Ugyanis a főpolgármester közösségi oldalon megosztott bejegyzése szerint a budapestiek többsége támogatja a pesti alsó rakpart gyalogosbarát átalakítását - írta az Index. A portál szavazásában jelen állás szerint nagyarányban vannak azok, akik fenntartanák az autóforgalmat végig az alsó rakparton.

Karácsony Gergely posztjában emlékeztetett arra, hogy a rakpart átalakítása fontos része volt már a választási programjának is, ezért természetesnek tartja, hogy ennek megvalósítása kiemelt cél.

"Ezért folytatjuk idén már harmadik éve a rakpart hétvégi megnyitását, és ezért indítjuk el jövőre a rakpart teljes megújítását is, aminek eredményeként a pesti rakpart egy belvárosi szakasza teljesen gyalogos, autómentes sétánnyá változhat" - írja Budapest főpolgármestere egy friss közvélemény-kutatásra hivatkozva, amely szerint többen támogatják a rakpart gyalogos fejlesztését, mint ahányan a fejlesztést követően visszaadnák a rakpartot az autóforgalomnak. 

Sőt, a kutatás szerint – amelyet a Budapest Brand Nonprofit Zrt. megbízásából a Medián végzett, ezer fős, Budapesten reprezentatív mintán – a válaszadók közel egyötöde kimondottan teljesen autómentes, végig gyalogos rakpartot szeretne.

Fotó: Facebook/Karácsony Gergely

Karácsony Gergely azonban hozzáteszi, hogy számára a közvélemény-kutatások eredményénél is sokkal fontosabb, hogy annak a víziónak a megvalósításán dolgozzon, amire felhatalmazást kapott.

"Egy olyan város víziójáért, ahol nem kell lemondanunk a természet közelségéről a városi létért cserébe, ahol senkinek sem megfizethetetlen a lakhatása és ami nemcsak azért van, hogy közlekedjünk, hanem hogy éljünk is benne."

Úgy fogalmaz, hogy a pesti alsó rakpart egy belvárosi szakaszának „gyalogosítása” is ezt a víziót szolgálja, mert a város talán legszebb pontja nem azért van, hogy autópályaként használjuk, hanem hogy mindannyian csodálhassuk a Duna és a budai látkép szépségeit. 

A városvezető közlése szerint természetesen a projekt részleteinek kidolgozásakor és a megvalósítás ütemezésekor is ügyelnek arra, hogy a fejlesztés minél kevesebb változással járjon a város közlekedésében. Éppen ezért csak akkor fog folytatódni a rakpart fejlesztése, amikor elkészül az M3-as metró felújítása, így nemcsak Magyarország legforgalmasabb vasúti járata fog újra utasokat szállítani, de a pótlóbuszok miatti lezárások is feloldhatók.

A külön érdekesség ebben, hogy az Index által indított szavazáson elsöprő többséggel szavazták meg az emberek, miszerint fenntartanák az autóforgalmat végig az alsó rakparton.

SZAVAZNI A LINKRE KATTINTVA LEHET!

Címlapfotó: MTI/Faludi Imre

2022. május 16. 09:41
A miniszterelnök közösségi oldalán közzétett bejegyzésben üzent Brüsszelnek.
A Fidesz kommunikációs igazgatója is reagált arra a Ripostban megjelent hírre, miszerint a Tisza Párt egyik meghatár...
Az Európai Bizottság által héten bemutatott költségvetési javaslat, valamint Sebestyén József halála kapcsán is krit...
"Von der Leyen csinált egy költségvetést Ukrajnának! A te pénzedet is odaküldené" - közölte a Fidesz-KDNP kommunikác...
Egy négy évvel ezelőtti emberölést is rábizonyítottak Japánban egy agresszív barnamedvére, amelyet a múlt héten lőtt...
Legkevesebb huszonnyolc ember meghalt és tíznél többen eltűntek szombaton, amikor hajótörést szenvedett egy turisták...
Lesoványodott, éhes és szomjas vidrakölyök kerültek a Mályi Madármentőkhöz Tiszatarjánból. Anyjuk elpusztulhatott. A...
Idomított csimpánzokhoz hasonlította a magyar gazdákat a Tisza Párt egyik agrárszakértője. Magyar Péter embere támog...
Az ukrán kényszersorozókat mentegeti, és segédkezik Sebestyén József halálának eltussolásában az Euronews – ezt a Ma...