Menczer Tamás: Az agglomerációban a meglévő közlekedési lehetőségek fejlesztése és az újak teremtése is fontos

A Buda környéki régióban a meglévő közlekedési lehetőségek fejlesztése és az újak teremtése is fontos - jelentette ki Menczer Tamás, a térség fideszes országgyűlési képviselője szombaton Budakeszin, a dél-budai agglomerációs elektromos autóbuszok beszerzése és a töltőinfrastruktúra kiépítésének lezárása alkalmából tartott sajtótájékoztatón, amiről az MTI adott hírt.

Menczer Tamás hangsúlyozta: a 40 elektromos meghajtású autóbusz mellett 75 sűrített földgázzal működő jármű is forgalomba állt a Buda környéki agglomerációban. A modern, légkondicionált buszok károsanyag-kibocsátása és zajterhelése is nulla, vagy alacsonyabb, mint a hagyományosaké, és babakocsival, valamint kerekesszékkel is könnyen használhatók.

Az új közlekedési lehetőségek közül Menczer Tamás kiemelte az M1-es autópálya pátyi lehajtója és a pátyi nyugati elkerülőút megépítését. A hatmilliárd forintos beruházás a tervek szerint az év végére befejeződik - mondta.

Ismertette: a budakeszi buszsáv tervezési-engedélyezési szakaszban van, ez az év végére fejeződik be, de a háborús helyzet és az értelmetlen brüsszeli szankciók jelentősen csökkentik annak az esélyét, hogy a kivitelezés a tervezést követően azonnal megkezdődjön.

Menczer Tamás ezt a helyzetet is egy jó példának nevezte arra, hogy miért áll a magyar kormány a béke mellett és a szankciók ellen.

Beszélt még az Esztergom-Budapest vasútvonal fejlesztéséről is, ahol a korábbi három helyett a lakosság kérésére már kilenc, emeletes KISS-motorvonatpár közlekedik.

Kitért a belterületi útfelújítások fontosságára is, tájékoztatása szerint csak Budakeszin az elmúlt időszakban több mint 550 millió forintból 19 utcán újult vagy épült meg mintegy 32 ezer négyzetméternyi útfelület.

Aradszki András, a szomszédos, Pest vármegyei 2-es választókerület KDNP-s országgyűlési képviselője kiemelte: az alternatív meghajtású autóbuszok a fenntartható fejlődést szolgálják.

Emellett, mivel a térségben jelentős az ingázók száma - csak az érdi központú választókerületből 30-35 ezer ember jár Budapestre, Székesfehérvárra vagy Százhalombattára dolgozni -, az új buszok a klímavédelem mellett a környéken élők komfortját is szolgálják majd.

Aradszki András a kötöttpályás fejlesztésekről szólva megjegyezte: már gyorsan, pontosan és kellő menetsűrűséggel tudja szállítani a vasút az érdieket, százhalombattaiakat, de akár a székesfehérváriakat is Budapestre.

Ez is azt szolgálja, hogy minél kevesebb káros anyag jusson a levegőbe

- jegyezte meg.

Fotó: Menczer Tamás hivatalos Facebook-oldala

Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta: a dél-budai agglomerációban közlekedő 40 elektromos autóbusz a Zöld Busz Program első emblematikus projektje.

A flotta a tesztüzemben is bizonyított - mondta, és arra biztatta a lakosságot, hogy minél többen használják ezeket a buszokat a szén-dioxid-mentesebb jövő érdekében.

Kruchina Vince, a Volánbusz Zrt. elnök-vezérigazgatója szerint a környezetvédelmi célok mellett a költséghatékony üzemeltetést is szolgálják az alternatív meghajtású járművek.

Elmondta: mintegy hatezer buszuk évente körülbelül 60 milliárd forint értékű gázolajat fogyaszt el, ezért is fontos a fosszilisenergia-felhasználás csökkentése.

Jelezte: a dél-budai agglomerációban forgalomba állt 40 mellett hat vármegyeszékhelyen további 60 elektromos buszt adnak át.

A százdarabos elektromos buszflotta Európában az egyik legnagyobbat jelenti

- tette hozzá.

Kruchina Vince arról is beszélt: az új járművekkel az agglomerációban közlekedő Volán-buszok átlagéletkora nem éri el az öt évet.

A Volánbusz Zrt. tájékoztatása szerint a 40 busz beszerzése a Zöld Busz Program részeként nettó 7,6 milliárd forintból történt, csaknem 80 százalékos vissza nem térítendő támogatással.

Az elektromos Mercedes-Benz eCitaro típusú járművek Budakeszi felé a 22, a 22A, a 222 és a 188E jelzésű vonalakon, Budaörs és Törökbálint térségében pedig a 40, a 40B, a 40E, a 88, a 88A, a 188E, a 140, a 140A, a 140B, a 240, a 172, a 173 és a 272 jelzésű vonalakon közlekednek.

A Volánbusz Hunyadi úti telephelyén kiépített negyven, 100 kW-os töltőberendezés 3-3,5 óra alatt tölti fel a buszok akkumulátorait, a járművek az időjárási és forgalmi viszonyoktól függően 130-160 kilométeres távot tudnak megtenni.

Az alacsonypadlós szóló elektromos autóbuszok 28 ülő- és 50 állóhellyel rendelkeznek, és üzembe helyezésük óta már több mint 1,74 millió kilométert tettek meg

- áll a Volánbusz Zrt. közleményében.

2023. március 25. 14:48
A miniszterelnök közösségi oldalán közzétett bejegyzésben üzent Brüsszelnek.
A Fidesz kommunikációs igazgatója is reagált arra a Ripostban megjelent hírre, miszerint a Tisza Párt egyik meghatár...
Az Európai Bizottság által héten bemutatott költségvetési javaslat, valamint Sebestyén József halála kapcsán is krit...
"Von der Leyen csinált egy költségvetést Ukrajnának! A te pénzedet is odaküldené" - közölte a Fidesz-KDNP kommunikác...
Egy négy évvel ezelőtti emberölést is rábizonyítottak Japánban egy agresszív barnamedvére, amelyet a múlt héten lőtt...
Legkevesebb huszonnyolc ember meghalt és tíznél többen eltűntek szombaton, amikor hajótörést szenvedett egy turisták...
Lesoványodott, éhes és szomjas vidrakölyök kerültek a Mályi Madármentőkhöz Tiszatarjánból. Anyjuk elpusztulhatott. A...
Idomított csimpánzokhoz hasonlította a magyar gazdákat a Tisza Párt egyik agrárszakértője. Magyar Péter embere támog...
Az ukrán kényszersorozókat mentegeti, és segédkezik Sebestyén József halálának eltussolásában az Euronews – ezt a Ma...