Kizárólagos lakossági parkolóhelyeket hoznak létre a VI. kerületben

Hétfőn elkezdték kijelölni azokat a parkolóhelyeket, amelyeket 18 óra és másnap 7 óra között kizárólag a helyi lakosok használhatnak, ám ehhez állandó lakcím szükséges. Az ősz folyamán az V., VII. és XIII. kerületben is bevezetik az új rendszert. 

Elsőként a VI. kerület belső részén kezdődött el az újfajta parkolóhelyek kijelölése: a Király utca - Nagykörút - Bajcsy-Zsilinszky Endre út határolta területen a parkolóhelyek mintegy 30 százalékát biztosítják a lakosság számára.

A kizárólagos lakossági parkolóhelyeket várakozni tilos tábla jelöli, amelyet a "Kivéve lakossági parkolási engedéllyel 18 és 7 óra között" kiegészítéssel látnak el. Ezeket a helyeket csak az engedéllyel rendelkező helyi lakosok használhatják a jelzett időintervallumban, a nap többi részében továbbra is bármely autós igénybe veheti azokat - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).


A megváltozott parkolási rend egy átmeneti türelmi időszakkal lép életbe. A közterület-felügyelők eleinte csak figyelmeztetni fogják a szabálytalanul parkolókat, majd várhatóan októbertől élesben fog működni a rendszer.


A könnyebb felismerhetőség érdekében a kezdeti időszakot követően a parkolókat egységes, kék színű burkolati jellel is körbefestik.


Terézváros után három másik belső városrésszel, az V., VII. és XIII. kerülettel is egyeztet a kizárólagos lakossági parkolóhelyekről a Fővárosi Önkormányzat, a BKK és a Budapest Közút. Ezekben a kerületekben várhatóan még az ősz folyamán véglegesíthetők a tervek, majd megkezdődhet a táblák kihelyezése - írták.


Megjegyezték: a kizárólagos lakossági parkolóhelyek létrehozása a belvárosban élők régi kérése. A megoldás nem példa nélküli, hiszen több nyugat-európai nagyvárosban - Milánóban, Bécsben, Prágában, Londonban - is ehhez hasonlóan kedveznek a lakosságnak.

Ezzel párhuzamosan elkezdődik a mikroMobilitási Pontok telepítése is: a kijelölt területen 100-150 méterenként helyeznek el kerékpártámaszokat, és alakítanak ki az e-rollerek tárolására szolgáló területeket. Az új rendszer célja, hogy megszűnjön "a városban jelenlévő rollerkáosz" - fogalmaztak. A tervek szerint a szolgáltatókkal történő megállapodásokat követően csak ezeken a helyeken lehet majd letenni a megosztott e-rollereket és kerékpárokat, de ugyanott lehetőség lesz saját kerékpárok, rollerek biztonságos lerögzítésére is.
Elsőként a mikroMobilitási Pontok is Belső-Terézvárosban jelennek meg. A szolgáltatókkal való megállapodások megkötése a következő hónapok feladata lesz.

MTI

 

 

2021. augusztus 23. 12:41
Húszezer ember adatai szivároghattak ki a Tisza applikációjából – ukrán fejlesztőcég és a hadsereghez köthető kapcso...
A Tisza Párt elnöke azonban azt még nem ismerte be, hogy a mobilalkalmazásukat ukránok is fejlesztették.
A Fidesz-előny a számtalan biztos, családokat segítő kormányzati intézkedéseknek köszönhető – derült ki Társadalomku...
Magyar Péter színre lépése óta a kórházakat próbálja politikai csatatérré alakítani: hőmérőzik, hergel, álhíreket gy...
Hétfőtől hét termék egységesen 3 százalékos fix kamattal érhető el a hazai vállalkozások számára a Széchenyi Kártya ...