Az előzetes várakozások szerint a 2023-as mérkőzés napja a kiskereskedelem számára 16,5 milliárd dollár (mintegy 6000 milliárd forint) többletbevételt hoz elsősorban az élelmiszer- és italeladások növekedése miatt. A sportfogadásban 16 milliárd dollárt (5800 milliárd forint) generálhat a mérkőzés, míg az amerikai reklámipar számára is az év egyik kiemelkedő eseménye. A 2023-as televíziós reklámidő 7 millió dollár (mintegy 2,5 milliárd forint) 30 másodpercért, ami rekord, és 500 ezer dollárral (182 millió forint) haladja meg a tavalyi árat.
Idén a Super Bowl kizárólagos közvetítési joga a Fox csatornáé, amely csak a mérkőzés alatt mintegy 600 millió dollár (218 milliárd forint) reklámbevétellel számol.
Szerdán a Fox médiatársaság elnök-vezérigazgatója, Lachlan Murdoch arról beszélt, hogy minden másodpercet sikerült értékesíteniük. Tavaly az NBC tévétársaság közvítette a futballdöntőt, amelynek 578 millió dollár (210 milliárd forint) bevétele származott a mérkőzésből. A hirdetők a Super Bowl-ra külön reklámokat gyártanak, sztárok részvételével, ami a hirdetési ipar másik oldalán további forgalmat generál.
A hirdetők összetétele egyben jól tükrözi az amerikai gazdaság pillanatnyi helyzetét.
Az összegzések szerint idén a kriptovaluta-cégek és az autógyártók kevesebbet költenek a döntőre, jelezve, hogy ezek az iparágak nehézségekkel küzdenek, ugyanakkor a nagy élelmiszergyártók, a technológiai cégek és televíziós streamingcsatornák ellensúlyozzák a kiesést.
Az amerikai játékszövetség (American Gaming Association) kedden megjelent felmérése szerint idén rekordszámban készülnek fogadni az amerikaiak. A mérkőzéssel összefüggésben 50,4 millió ember, az amerikai felnőtt lakosság mintegy ötöde tervez feltenni valamilyen tétet, ami a szervezet közleménye szerint 60 százalékos növekedés, és összesen 16 milliárd dollár (5800 milliárd forint) bevételt termel a sportfogadás ágazatának.
A várt rekordban az is szerepet játszik, hogy az internetes sportfogadás egyre népszerűbb az Egyesült Államok egészében, illetve egyre szélesebb körben elérhető - hangsúlyozza a játékszövetség közleménye. A tavalyi Super Bowl óta négy újabb államban - Ohióban, Marylandben, Kansasben és Massachusettsben - tették elérhetővé az online sportfogadást.