A vasúttársaság tájékoztatása szerint az elmúlt két hétben a tervezett 14 váltócseréből 11 már elkészült. Az aszfaltozás a 7-8. és a 9-10. vágányok között folyik, a csarnokban pedig most kezdődik. A pályát érintő munkálatok, a talpfacserék, síncserék, vágányszabályozások is az ütemterv szerint haladnak.
A felsővezetéki rendszer szerelését éjszaka végzik a szakemberek. A biztosítóberendezési munkák, a felújítandó jelzőhíd bontása, elszállítása, valamint a telepítendő új jelzőhíd alapozása megtörtént.
A 11-12. vágányok közötti külső perontető felújításának részeként a héjalás cseréje mellett elvégzik a teljes acél tartószerkezet korrózióvédelmét, a tartóoszlopok lábazatánál szükséges szerkezeti megerősítéssel együtt.
Az utastájékoztatás megújulásához szükséges nagy LED-fal és a vágányvégi táblák, illetve a hangos utastájékoztatás rendszerének kiépítése is folyamatban van.
A felújítási munkákkal párhuzamosan folyik a hidegváró előtti térkőburkolat cseréje.
A mintegy 18 millió utast fogadó pályaudvar infrastrukturális megújítása kiemelt cél a vasúttársaság fejlesztési terveiben - hangsúlyozta a MÁV. Mint írták, a tanévkezdésre várható újranyitáskor komfortosabb, színvonalasabb környezet, egyben jelentősebb karbantartáson áteső pályahálózat, megbízhatóbb, pontosabb vonatközlekedés várja az utasokat.
A lezárás ideje alatt a Nyugatiba nem érkeznek és onnan nem indulnak vonatok. A vasúttársaság közleményében felhívta a figyelmet arra, hogy érdemes előre megtervezni az utazásokat a közlekedési társaságok menetrendi keresői segítségével.
A változásoktól a www.mav.hu/nyugati oldalon tájékozódhatnak az utasok.
MTI/Címlapfotó: MTI