2025. november 24. hétfő, Emma
1°C Budapest

Hibás áru vagy eltűnt rendelés? – Íme a megoldás

Hibás áru vagy eltűnt rendelés? – Íme a megoldás
Megéri az ügyintézés, ha megtörtént a baj.
2025. november 24., hétfő 13:29
Vágólapra másolva!

Az online vásárlás kényelme sokak számára vonzó, ám előfordul, hogy a rendelés nem a várt módon teljesül. A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság Facebook-oldalán hétfőn közzétett információi szerint a chargeback, vagyis a banki visszaterhelés lehetősége igazi védőhálóként szolgál a vásárlók számára.

Amikor a termék nem érkezik meg, más érkezik helyette, vagy hibás a termék és a kereskedővel egyszerűen nem sikerül dűlőre jutni, gyakran ez a lehetőség jelenti a kiutat

– írta a hatóság.


A visszaterhelés menete több lépcsőből áll. A folyamatot mindig a számlavezető banknál kell kezdeményezni, és minél több részlet áll rendelkezésre a vásárlást igazoló dokumentumokból, annál nagyobb az esély a sikerre.

Fontos, hogy a chargeback nem helyettesíti a 14 napos elállási jogot. Csak abban az esetben alkalmazható, ha a termék nem érkezett meg, hibás, vagy a kereskedő nem reagál. A hatóság felhívja a figyelmet, hogy a folyamat gyakran türelmet igényel, de sok vásárló számára épp ez ad biztonságérzetet a digitális vásárlások kiszámíthatatlan világában.

A borítókép illusztráció: Shutterstock
 

 

+Ez is érdekelheti

+Címoldalról ajánljuk