
Felállították az ország karácsonyfáját

Az online vásárlás kényelme sokak számára vonzó, ám előfordul, hogy a rendelés nem a várt módon teljesül. A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság Facebook-oldalán hétfőn közzétett információi szerint a chargeback, vagyis a banki visszaterhelés lehetősége igazi védőhálóként szolgál a vásárlók számára.
Amikor a termék nem érkezik meg, más érkezik helyette, vagy hibás a termék és a kereskedővel egyszerűen nem sikerül dűlőre jutni, gyakran ez a lehetőség jelenti a kiutat
– írta a hatóság.
A visszaterhelés menete több lépcsőből áll. A folyamatot mindig a számlavezető banknál kell kezdeményezni, és minél több részlet áll rendelkezésre a vásárlást igazoló dokumentumokból, annál nagyobb az esély a sikerre.
Fontos, hogy a chargeback nem helyettesíti a 14 napos elállási jogot. Csak abban az esetben alkalmazható, ha a termék nem érkezett meg, hibás, vagy a kereskedő nem reagál. A hatóság felhívja a figyelmet, hogy a folyamat gyakran türelmet igényel, de sok vásárló számára épp ez ad biztonságérzetet a digitális vásárlások kiszámíthatatlan világában.
A borítókép illusztráció: Shutterstock

Felállították az ország karácsonyfáját

Megszólalt a rendőrség az egy hete eltűnt piros kabátos tinédzser ügyében

Dráma Szabolcsban, nem sírt fel egy újszülött

Szíjjal verték, ólba zárták őket: szigorú ítélet előtt a gyerekeiket kínzó szatmári rémszülők

Szombat után újabb fordulat a benzinkutakon

Több mint 30 milliót nyúlt le egy dohánybolti eladó Békésben

Ibrányból érkezik az ország fenyőfája

3 éves kisfiút kellett újraéleszteni az úszásoktatáson Budapesten

Vita után kizuhant a harmadik emeletről Csepelen

Hatalmas lángok csaptak fel a 9. kerületben - videóval

Kis híján agyonverte öt hónapos kislányát Kenyerin

Horváth László: Magyarországnak még van esélye arra, hogy megállítsa a kábítószeripart