
Kettős arcát mutatja november első hete – Ilyen időjárásunk lesz jövő héten
A jelentés szerint a 18-39 éves korosztály a legaktívabb az online vásárlás területén, a korosztály több mint fele rendel heti rendszerességgel a netről, de a járvány ideje alatt az ötvenes korosztályban nőtt a legnagyobbat a webes vásárlók aránya (39 százalékkal).
Több olyan terméktípus van, amelyet kifejezetten a koronavírusos helyzet alatt kezdtek el online vásárolni - hívták fel a figyelmet utalva arra, hogy ilyen az élelmiszer, a ruhanemű vagy a háztartási tisztítószerek. A könyvről nyilatkozták ugyanakkor a legtöbben, hogy ritkábban vásárolják, mint a járvány előtt - tették hozzá.
Legtöbben az ágyból intézik a vásárlást
A kutatásban azt is mérték, hogy az online vásárlást milyen helyzetben bonyolítják le az emberek. Kiderült: a megkérdezettek majdnem 60 százaléka vásárolt már ágyból, 52 százaléka tévézés közben, míg munkahelyen munkaidőben 45 százaléka intézett már digitális vásárlást. Közel minden 5. honfitárs rendelt már a vécén ücsörögve, továbbá a megkérdezettek 5 százaléka életveszélyes helyzetben - például biciklizés vagy vezetés közben - is vásárolt már online.
Kártyás visszaélés esetén a kártya letiltható
A bankkártyás fizetés lehetősége idén már az online vásárlók 40 százaléka számára tesz megbízhatóvá egy webshopot, szemben a tavalyi 27 százalékkal - mutattak rá a jelentésben. Ebben arra is rávilágítanak: kártyás visszaélés esetén a kártya letiltható, a kártyatársaság "chargeback" szolgáltatásának köszönhetően pedig az ellopott összeg sokkal nagyobb valószínűséggel kerül vissza az ügyfélhez, mint egy készpénzes vagy átutalásos fizetést érintő csalás esetén.
Fellendülőben az innovatív fizetési megoldások
Az emberek bő egyötöde továbbra is sárga csekken postán fizeti be a közüzemi díjakat, az úgynevezett készpénzmentes társadalom elérése egyelőre még várat magára - vonták le a következtetést. Az innovatív fizetési megoldások ugyanakkor fellendülőben vannak - állapítják meg, példaként felhozva azt, hogy a rendszeres online vásárlók 60 százaléka már használta az ujjlenyomatát fizetés hitelesítésére. Az Erős Ügyfélhitelesítés nehezítő tényező volt 2021-ben az e-kereskedelemben, alig több mint az emberek fele érezte úgy, hogy elegendő tájékoztatást kapott a bankjától az ügyfélhitelesítéssel kapcsolatban, és meg is értette azt - jegyezték meg.
A vásárlók nagyobb része az utánvétes fizetést választja
A jelentésben felhívják a figyelmet arra: a válaszadók 37,5 százaléka választja az utánvétes vásárlást legszívesebben, de az elmúlt egy hónapban 47,5 százalékuk fizetett utánvéttel valamilyen internetes vásárlásért. A két szám közötti különbség azt sugallja, hogy megközelítőleg a fogyasztók 10 százaléka találkozott olyan helyzettel, amikor nem sikerült online fizetnie - tették hozzá.
MTI/a címlapfotó illusztráció

Kettős arcát mutatja november első hete – Ilyen időjárásunk lesz jövő héten

Három év után újra együtt: Megmentőivel találkozott a kútba esett kisfiú

Megrázó helyszíni fotó: Gyerekek sérültek meg Debrecennél

Hihetetlen, milyen meleggel búcsúzik a hét – de jön a feketeleves!

Villamossínekre csapódott egy Opel a Könyves Kálmán körúton, megbénította a forgalmat - Fotók

Egyetlen figyelmetlenség miatt halt meg egy nő Rákóczifalvánál

Ünneplő nagypapát ölt meg két tinédzser Hajdúnánáson

Nő arcához nyomta a nemi szervét egy szír szatír a kispesti állomáson

Fel akarta robbantani a szomszédait az apagyilkos Nagykőrösön

Kinyírom, ököllel fogom ütni, mint egy kutyát! – mondta a gyerekgyilkos nő Pécsen

A véres plató lett gyanús a rendőröknek Sóstófalvánál

Kiderült ki a halálos, rábakecöli motoros baleset áldozata