Fotó: Bánkúti Sándor / Metropol
„Egy ilyen kiálló tüske simán kilyukaszthatja a kereket” – mondta a megkérdezett futóművekre specializálódott autószerelő. Prekovics Zsolt szerint akár durrdefektet is okozhat egy ilyen aszfaltból kiálló merev fémtárgy. Ráadásul sok autóban nincs pótkerék, csak defektjavító spré, amivel ezt nem lehet kijavítani, és muszáj kihívnia az autómentőt a bajba jutott autósnak.
„Hiába jelölték meg a tüske helyét az úttesten, a kocsiból csak annyit lát az autós, hogy van ott egy zöld pont, és mire észreveszi a tüskét, már át is hajtott rajta. Ha pedig nedves az aszfalt, és visszaveri a fényt, akkor gyakorlatilag észrevehetetlen a veszély” – mondta Prekovics.
A másik esettel kapcsolatban a szakember elmondta: ha szerencsétlenül hajt rá az autós egy ilyen letört vízelvezető rácsra, az kivágja a gumit, főleg, ha az oldalánál kapja el. Ez acélszálszakadást okoz, ami a gumiba beleszőtt merevítőszálakat tépi el, tönkretéve az abroncsot. Ez gyakran akár csak egy hét múlva derül ki, amikor a gumin keletkezett dudor miatt egyszer csak azt kezdjük el érezni, hogy szokatlanul „beráz” a kormány. És ilyenkor már azt sem tudjuk, mi lehetett az, ami miatt súlyos költségekbe kell verjük magunkat.