A közlemény szerint Rippl-Rónai híres Kalitkás nőjének első változata 220 millió forintos leütési árral az év legmagasabb árán kelt el. Az 1892-es festmény igazi nemzeti ikon, a magyar modern képzőművészet kulcsműve, amelynek szecessziós másodpéldányát a Magyar Nemzeti Galériában őrzik. Ez az európai rangú mű indította el a hazai modern festészet történetét.
Czóbel Béla új művészettörténeti korszakot nyitó legjelentősebb fauve képe, az 1906-os Parkrészlet (Nagybánya) hosszas licit után 170 milliós forintos leütési árat ért el az árverésen, csaknem megduplázva az eddigi életműrekordot.
Az új vevőre talált festmény a fauve Czóbel-képek egy-két darabos, szűk csoportjába tartozott, amelyek kirobbantották a modern forradalmat Nagybányán, örökre megváltoztatva a magyar művészet történetét.
Gulácsy Lajos 1904-es Nő rózsával című festménye messze túlszárnyalta korábbi - 85 milliós kikiáltási árról induló - életmű-rekordját: a mű 160 millió forintos leütési áron kelt el. A Firenzében készült kalapos női arc a preraffaeliták szépségeszményét tükrözi. Az érintetlen felületű portré méltán vált az életmű egyik legismertebb, legtöbbet reprodukált ikonjává - írtál a közleményben.
Vaszary János Virágok szerencsehozó szoborral című, 1926-os csendélete 140 millió forintos leütési áron talált gazdára. A festményen a virágok színgazdagsága, a leveleket és szirmokat megjelenítő ecsetvonások szétfutó erővonalai mellett a buddhista szerencseistenséget ábrázoló porcelán, a keleti bölcsesség, a belső harmóniát kereső transzcendens világfelfogás jelképeként is értelmezhető - olvasható a közleményben.