– emelte ki Dr. Kiss János országgyűlési képviselő a szakmai workshopon elhangzott köszöntőjében.
"Az ember megjelenésével kezdődött el a fosszilis energiafelhasználás, és indukálta az üvegházhatású gázok kibocsátását. A szén-dioxid koncentráció a levegőben folyamatosan nőtt az elmúlt években. Az emberi tevékenység okozta klímaváltozást meg kell állítanunk. Tudjuk mi történik, tudjuk milyen megoldások lehetnek a klímaproblémákra, és tudjuk hogyan tudunk az emberi tevékenységen változtatni a fenntarthatóság érdekében. Zöldenergiára szükség van, de azt okosan kell használnunk. Jelenleg több mint 6 GW a hazai napelemes kapacitás, ami globálisan is magas számnak minősül. De komplex portfóliókban kell gondolkodnunk az energiaszükségletünk hazai kielégítésében" – mutatott rá Dr. Botos Barbara klímaügyekért és klímadiplomáciáért felelős utazó nagykövet, az Energia21 kezdeményezés alapító tagja.
"A körforgásos gazdálkodás alapja az Európai Unió hulladékpolitikájának. Ugyanakkor a hulladékfeldolgozás során kihívásokkal nézünk szembe, például az energetikai hulladék esetén a technológia fejlődésével csökkenek az újrahasznosítható anyagok. A Miskolci Egyetemen részletesen vizsgáljuk az LCD és OLED kijelzők minél optimálisabb újrahasznosíthatóságát, emellett kiemelt szerepet kap a kutatásainkban a járművek (személygépkocsik, buszok és mozdonyok) és ezen belül is az energiatárolók feldolgozása és hasznosíthatósága" – hangoztatta Dr. Nagy Sándor, a Miskolci Egyetem Nyersanyagelőkészítés és Környezettechnológia Intézet igazgatója, egyetemi docens.
"A Smart and Green program keretein belül teljesen megújult Miskolc villamosközlekedése, illetve 81 darab gázüzemű busszal és 10 tisztán elektromos hajtású autóbusszal közlekedünk. Építettünk egy töltőrendszert, ami képes a jelenleginél több elektromos autóbuszt is ellátni, sőt, teszteltünk a közelmúltban hidrogénmeghajtású autóbuszt is. A piaci partnerekkel már egyeztetünk ennek hosszútávú és fenntartható ellátásáról. A szennyvízből kinyert gázt is szeretnénk a miskolci lakosok szolgálatába állítani, illetve napelemes kiserőművek kiépítésével függetleníteni és fenntarthatóvá tenni - saját megtermelt villamosenergiával - a miskolci közösségi közlekedést. Ezzel óriási megtakarítást érhetünk el, amellett, hogy biztonságos és fenntartható közösségi közlekedést biztosíthatunk Miskolcon" – tette hozzá Demeter Péter az Miskolc Városi Közlekedési Zrt. vezérigazgatója.