
Ezeknek tényleg elmentek otthonról! Azt hiszik, hogy Ukrajna uniós tagsága biztonságot hoz Európára
A tárcavezető arról számolt be, hogy a globálisan idén minden negyedik elektromos autót eladó vállalat a világpiaci sikerei nyomán újabb gyárakat épít, és így Európában is sokáig helyszínt keresett ehhez.
A cég igazgatósága pedig végül a Nemzeti Befektetési Ügynökséggel lefolytatott 224 tárgyalási fordulót követően előző nap úgy döntött, hogy Szegeden építi fel első üzemét a kontinensen, amely hazánkban immár a hatodik autógyár lesz - tájékoztatott.
Az idén szeptemberig több mint 20 ezer milliárd forintnyi bevételt regisztráló, nagyjából 630 ezer főnek munkát adó BYD nem akkumulátorokat, hanem elektromos autókat fog előállítani Magyarországon, és ez a projekt a magyar gazdaságtörténet egyik legnagyobb beruházása lesz, amely nyomán több ezer új munkahely jön létre - tette hozzá.

Majd arra is kitért, hogy a kormány pénzügyi támogatást nyújt a beruházáshoz, viszont ennek mértéket csak az Európai Bizottság jóváhagyását követően hozzák majd nyilvánosságra.
Szijjártó Péter közölte, hogy mindez tovább erősíti a magyar gazdaság pozícióit, a hosszú távú gazdasági növekedés alapjait, egyúttal pedig hazánk szerepét is a globális elektromos autóipari átállásban.
"Ez a beruházás is aláhúzza, hogy Magyarország vezető szerepet játszik a technológiai forradalomban. Nagyon régen volt már olyan, hogy ilyen alapvető globális technológiai megújulásban Magyarország az élen ment volna, most ez történik" - mutatott rá. Valamint köszönetet mondott képviselőtársainak, a szegedi városvezetésnek és a Nemzeti Befektetési Ügynökségnél dolgozó kollégáinak az együttműködésért.
"Az elmúlt 224 tárgyalási forduló alatt világosan bebizonyítottuk azt, hogy egy nemzetgazdaság van, és ennek a nemzetgazdaságnak a sikerében mindannyian érdekeltek kell, hogy legyünk, függetlenül attól, hogy milyen politikai nézeteket vallunk vagy milyen pártban politizálunk" - fogalmazott.

A miniszter hangsúlyozta, hogy az utóbbi évek során válságok sorozatán ment keresztül a világ, viszont volt egy folyamat, amely minden bizonytalanság ellenére is töretlenül, stabilan ment előre, ez pedig az európai és a globális gazdaság egyfajta gerincoszlopának számító autóipar elektromos átállása.
Szavai szerint ez a folyamat meghatározó lesz a következő világgazdasági korszak szempontjából, és ez az új iparág dönti majd el, hogy a világ mely országai lesznek ennek a nyertesei és melyek a vesztesei.
"Hogy melyik ország mely kategóriába kerül, azt pedig az dönti el, hogy mely országok tudják magukhoz vonzani ezen új autóipari korszak beruházásait" - mondta.
Végül pedig emlékeztetett, hogy a három prémium német autómárka már jelen van Magyarországon, és az Audi, a BMW, illetve a Mercedes is ide helyezte elektromobilitási stratégiája egy jelentős részét.
MTI/Fotók: MTI/KKM

Ezeknek tényleg elmentek otthonról! Azt hiszik, hogy Ukrajna uniós tagsága biztonságot hoz Európára

Orbán Viktor: ha marad a Fidesz-kormány, béke lesz, ha Brüsszel nyer a választáson, akkor háború

Lenézi az embereket a Tisza! Hol a nyugdíjasok halálát kívánják, hol egy disznóhoz hasonlítják őket

Szakértő részletezte: Ezért ilyen alacsony a Tisza Párt támogatottsága a nyugdíjasok körében

Ez a Tisza igazi arca! A szakértőjük szerint ha fenik a kést, a malacnak nem kell megmondani, hogy mi jön

Nem hazudtolta meg magát Pankotai Lili: szerinte egy „mocskosul igénytelen ország vagyunk” (VIDEÓ)

Magyar Péter lebukott: a Tisza Párt embere, Köteles Lajos veszített a Fidesszel szemben Nagykőrösön + videó

Tuzson Bence: Magyarország beperli az Európai Bíróságot a brüsszeli migrációs bírság miatt

Az EU-csúcson eldől a befagyasztott orosz vagyon sorsa

Magyar Péter embere azon sajnálkozik, hogy a magasabb nyugdíjjal rendelkezők tovább élnek + videó

Szijjártó Péter: Brüsszel újabb 80 ezer milliárd forintot akar elküldeni Ukrajnába

Lázárinfó Orbán Viktorral a szegedi háborúellenes gyűlésen


