Budapest ostroma a magyar fővárosért folyó küzdelem volt a Szovjetunió és Románia, valamint a Harmadik Birodalom és Magyarország között 1944. december 25-től 1945. február 13-ig. Az egyik leghosszabb és legvéresebb város ostrom volt a második világháború során.
A történelmünk ezen részét vinné a számítógépek képernyőire a Budapest Ostroma 1944-45 egyedüli fejlesztője. A projekt nagyon korai fázisban van még, és lassan is halad, azonban nincsenek megfelelési elvárások, így a videójáték megvalósítójának saját tempójában haladhat a fejlesztés.
A fejlesztési platformban is változás történt, ugyanis az egyszemélyes projektben bevezetésre került az Unreal motor, ami sok szempontból segíti a fejlesztést. Ezt úgy kell elképzelni, mint egy komplett fejlesztőeszköz-készletet.
A világháború által sújtott Budapestet egészen elképesztő részletességgel modellezte le a fejlesztő. Számos helyszín felismerhető a Népszínháznegyedben.