Magyarország régiós versenytársainak légikikötői, így a varsói, a prágai, a pozsonyi, a bukaresti, a szófiai mind 100 százalékos állami, míg a bécsi repülőtér többségi osztrák közösségi tulajdonban vannak - emlékeztet az MTSZA.
"Az, hogy ki irányítja az ország légi kapuját, nem pusztán üzleti, hanem stratégiai kérdés is. Ezért is volt szükséges és örömteli lépés a repülőtér hazai kézbe vétele. Ezzel az egész ágazat számára kedvezőbb döntések születhetnek a reptér hosszú távú technikai tervezésén túl például a járatfejlesztések alakításában is. Mindezek mellett országimázs szempontból is jelentős a reptér szerepe, hiszen az ide érkező és innen induló turisták itt szerzik első és utolsó benyomásaikat is hazánkról" - hangsúlyozta a közlemény szerint Princzinger Péter, az MTSZA elnöke.
A repülőtér az ország első számú kapujaként kiemelt szerepet játszik a nemzetközi beutazóforgalom alakulásában, azon belül pedig a távoli piacról érkező, magas költésű turisták érkezésében. Körükben ugyanis különösen jelentős a minőségi szolgáltatásokat kereső vendégek aránya. A repülőtér megvásárlásával lehetővé válik, hogy a korábbiaknál több tradicionális légitársaság létesíthessen légi összeköttetést Budapest irányába - olvasható az összegzésben.