A fotó illusztráció
A taxiszolgáltatás hatósági árának eltörlése visszahozná a korábbi szabályozatlan, egyenlőtlen versenyt a drosztokon, amivel a tisztességesen működő taxis vállalkozók, és az utasok is rosszul járnának.
„2013-ban vezette be a hatósági árat elsőként Magyarországon, Budapesten Tarlós István, akkori főpolgármester vezette fővárosi önkormányzat. Tíz éves ez a rendelet, ami visszaigazolja, hogy az utasoknak és a szolgáltatóknak is jó a hatósági ár. Kiszámítható, előre tudja mindenki télen-nyáron, éjjel-nappal, hogy mennyibe fog kerülni a taxi” – hangsúlyozta Metál Zoltán.
Kiemelte, hogy készült egy közvéleménykutatás a taxisok között, aminek az eredménye az, hogy több mint a 80 százalékuk a hatósági ár mellett van.
„A hatósági ár kivezetése a taxisokat is érintené, de főként az utasokat. 2013 előtt akár 300-400 különböző tarifa volt Budapesten, akkor senki nem tudta, hogy mennyibe kerül egy-egy fuvar. A hatósági ár eltörlése egyértelmű káoszt eredményezne. Abban az esetben például, ha eltörlése után rendelnénk egy taxit és elmennénk A-ból B-be, majd onnan egy óra múlva visszajönnénk taxival és kétszer, háromszor annyit fizetünk, akkor kiderülne, hogy valami nem stimmel” – részletezte a taxiszövetség elnöke.