A család értéke "visszahelyeződött az őt megillető polcra, vagy még magasabbra is" - fogalmazott.
Novák Katalin kijelentette: az alsópáhoki Kolping Hotel üzemeltetői is "megtanultak a kanyarban előzni", sok vállalkozáshoz hasonlóan az erejükett megfeszítve fogtak fejlesztésbe, hogy megerősödve kerüljenek ki a nehéz helyzetből.
A kormány azzal segít, hogy az élet újraindulása a lehető legnagyobb szabadsággal és biztonság mellett valósuljon meg. Például a járvány elleni védekezésben résztvevők kéthetes pluszszabadságot kapnak, amelyet várhatóan családjaik körében nagyon sokan a magyarországi turisztikai szolgáltatásokat igénybe véve töltik el - mondta Novák Katalin.
Könnyid László, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese az átadáson egyebek mellett arról beszélt, hogy a Balatont az alsópáhokihoz hasonló beruházásokkal lehet négyévszakos turisztikai célponttá változtatni.
Ez a beruházás azok közé tartozik, amelyeket jól átgondoltan terveztek meg és külföldön is eladható - közölte.
A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ számai alapján élénkül a belföldi és a beutazó turizmus is, a három nyári hónapra máris 40 ezer vendég mintegy 200 ezer vendégéjszakára szóló foglalását mutatja Keszthely-Hévíz térségében. Egy hónap alatt 50 százalékkal növekedett országosan a foglalások száma, Zala megyébe már 112 ezer vendég félmillió vendégéjszakára jelezte előre az érkezését - ismertette.
Könnyid László arra is kitért, hogy a Balaton továbbra is a vezető célpont nyárra, a foglalások egyharmada szól oda, és a forgalmat növeli az is, hogy 200 milliárd forint vár a SZÉP-kártyákon elköltésre, és a zsebek közötti "átjárhatóság" is könnyíti a tervezést.
A turisztikai vezető jelezte: a jelenleg is zajló, az ország újraindulását népszerűsítő kampány mellett a jövő héten adatalapú kampányt is indul. Ez a korábbi látogatottságok alapján célzottan szólítja meg egy-egy térség lakóit, az általuk kedvelt turisztikai célpontokat ajánlva.
Továbbra is az a célja Magyarországnak, hogy 2030-ig elérje az évi 20 milliós vendégszámot, a remények szerint 2022-ben már utolérheti a 2019-es "bezzegévet". Szükség van ugyanakkor ehhez a megfelelő munkaerőre, ősszel is folytatódik majd az a kampány, amely a pályaválasztás előtt állók figyelmébe ajánlja a turizmust, vendéglátást mint hivatást - ismertette Könnyid László.
Manninger Jenő, a térség fideszes országgyűlési képviselője is hangsúlyozta: a Balaton térségében fontosak azok a beruházások, amelyek a régiót négyévszakos turisztikai célponttá teszik.
Magyarországon, Budapest után ez a második leglátogatottabb turisztikai desztináció, amelyik különösen megérezte az elmúlt időszak nehézségeit, de többféle kormányzati segítséggel felkészült a következő időszakra. Nemcsak nagy szállodaberuházások indultak, de csak a nyugat-balatoni régióban több mint kétezer magánszállás újulhatott meg állami támogatással - sorolta a képviselő.
Baldauf Csaba, a Kolping Hotel és a Bobo Fun Park ügyvezetője felidézte, hogy 2009-ben, a gazdasági válság után is az volt a stratégiájuk, hogy "gázt adtak", és így döntöttek most is a kényszerű, kilenc hónapos bezárás ellenére. Több mint kétmilliárd forintból épült meg a háromezer négyzetméteres fedett kalandpark és rendezvényhelyszín, amely alig egy év alatt készült el.
A rendezvényen kiosztott sajtóanyag szerint a közel 947 millió forintos, a Kisfaludy turisztikai programból származó támogatással megvalósított létesítményben 30 attrakció várja a látogatókat. Az alsópáhoki beruházás 15 új állandó munkahelyet teremtett.
MTI/Fotó: illusztráció (MTI)